מדדים ומחקרים

סקר עצוב: לרבע מההורים אין יכולת לממן ציוד חזרה ללימודים

בדיקת הקרן לידידות וגיאוקרטוגרפיה לקראת פתיחת שנת הלימודים: קרוב ל-60% מההורים בישראל חשים כי יוקר המחייה פגע ביכולתם לתת חינוך טוב לילדיהם. עלייה בכמות ההורים שנאלצים לצמצם בקניית בגדים לילדיהם
מערכת ice |  1
ציוד לבית הספר (צילום אריק שרגא הקרן לידידות)
לרבע מההורים אין את היכולת לממן את הציוד הנדרש לחזרה ללימודים. כך עולה מסקר שערך הקרן לידידות באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, לקראת שנת הלימודים תשפ"ד.
בשל המצב, מסייעת הקרן לידידות למעל 12 אלף ילדות, ילדים ובני נוער באמצעות חלוקת כרטיסים של רשת "קרביץ" בשווי של 300 שקלים לכרטיס לרכישת כל הציוד הדרוש לקראת החזרה ללימודים. הכרטיסים מחולקים באמצעות עמותות הפועלות בקרב משפחות וילדים, אוכלוסיות שחוו מצבי קיצון, עמותות הפועלות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית ועוד. בנוסף, מחלקת הקרן כרטיסים לעוד 400 ילדי עולים חדשים.

בין הממצאים במחקר שערכה קבוצת גיאוקרטוגרפיה עבור הקרן לידידות:
* קרוב ל-60% מההורים בישראל חשים כי יוקר המחייה פגע ביכולתם לתת חינוך טוב לילדיהם.
* לרבע מההורים לילדים בגילאי בית הספר אין את היכולת הכלכלית לממן את הציוד הנדרש לחזרה ללימודים עבור כל אחד מילדיהם. בקרב הורים בעלי הכנסה נמוכה - הנתון עולה למחצית מההורים.
* כ-56% מההורים בעלי הכנסה ממוצעת ו-42% בעלי הכנסה מעל הממוצע מרגישים כי היכולת שלהם להעניק חינוך הוגן לילדיהם נפגעת. בקרב הורים בעלי הכנסה נמוכה מדובר על 73%.
* בשנתיים האחרונות חלה עלייה בכמות ההורים שמעידים כי הם נאלצים לצמצם בקניית בגדים לילדיהם מסיבות כלכליות לעתים קרובות או כל הזמן – 26% ב-2023 לעומת 19% ב-2021. כמעט מחצית מההורים העידו שהם עושים זאת כל הזמן עד מדי פעם.
* כשני שלישים מההורים לילדים בגילאי בית הספר, 67%, מעידים כי לאור עליות המחירים בארץ השנה הם יאלצו לצמצם בהוצאות על הפעילויות של ילדיהם – מדובר על 51% מהורים בעלי הכנסה מעל הממוצע, 69% מההורים בעלי הכנסה ממוצעת, ו-83% מההורים בעלי הכנסה נמוכה. 
יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות: "יוקר המחייה והמחירים המאמירים משפיעים על כל תחומי החיים כולל החינוך של ילדינו. התלמידות והתלמידים הם דור העתיד של מדינת ישראל כולה והשקעה בהם היא הדרך להבטיח חברה ומדינה טובה יותר עבור כולנו. לכן, החלטנו לצד הסיוע שלנו בצרכים הבסיסיים ביותר במזון ובביגוד לסייע גם למשפחות שידן אינה משגת ולסייע להן בקניית ציוד הלימודים הטוב ביותר עבור ילדיהם. הצלחתם בלימודים היא המתנה הטובה ביותר בשבילם, בשבילנו ועבור מאות אלפי התורמים לקרן".  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חסר בכתבה: שנות לימודי חול של ההורים
    אפרים 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם מדובר בהורים בעלי תעודת בגרות? תואר ראשון? מעל לתואר ראשון?
    סגור