מדדים ומחקרים

מדאיג: כמות תאונות הדרכים בשנה החולפת היה גבוה במיוחד

שנת 2022 הקטלנית ביותר בעשור האחרון במעורבות משאיות ואוטובוסים בתאונות דרכים מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עדיין גורר רגליים בהטמעת מערכת בטיחות מצילת חיים"

מערכת ice | 
תאונת דרכים רכב כבד (צילום אור ירוק)
מניתוח הנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2022 אירעו 1,584 תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות כבדות, כארבע תאונות בכל יום בממוצע. כאשר אירועו כ- 892 תאונות דרכים במעורבות אוטובוסים ומשאיות אירעו בשנת 2022 בתחום העירוני, כאשר 68 תאונות במעורבות משאיות ואוטובוסים היו תאונות דרכים קטלניות (תאונות דרכים עם הרוג אחד לפחות) יותר מפי שניים ממספר תאונות הדרכים הקטלניות מסוג זה בשנת 2021. 
141 תאונות דרכים קטלניות (לפחות הרוג אחד בתאונה) במעורבות אוטובוסים ומשאיות כבדות (מעל 3.5 טון) אירעו בשנת 2022 לעומת 105 תאונות דרכים קטלניות שאירעו בשנת 2021 במעורבות אוטובוסים ומשאיות, עליה של 34%. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בהשוואה לנתוני העשור האחרון, שנת 2022 הייתה הקטלנית והמדממת ביותר.
כשבוחנים את הערים הבולטות במעורבות אוטובוסים ומשאיות בתאונות דרכים, תל אביב-יפו נמצאת בראש הרשימה האדומה (153 תאונות במעורבות אוטובוסים ומשאיות), ירושלים (140 תאונות במעורבות אוטובוסים ומשאיות), חיפה (63 תאונות במעורבות אוטובוסים ומשאיות), פתח תקווה (35 תאונות במעורבות אוטובוסים ומשאיות) ובאר שבע (32 תאונות במעורבות אוטובוסים ומשאיות).
לאור פרסום הנתונים,עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר כי: "כמעט כל תאונת דרכים קטלנית שניה במעורבות אוטובוסים ומשאיות מתרחשת בערים ובישובים. כלי רכב כבדים מעורבים בתאונות דרכים בשיעור גבוה יותר מחלקם במצבת כלי הרכב בשל המאפיינים הייחודיים שלהם – הגודל, המשקל והמהירות. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בשנים האחרונות בהסדרת התחום כאשר חסרים אלפי נהגים ואלה שקיימים עובדים לעיתים שעות רבות מעל המותר בחוק, בכלי רכב אשר סובלים מליקויי בטיחות מסכני חיים. אל מול תמונת המצב העגומה משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עדיין גורר רגליים בהטמעת הטכוגרף הדיגיטאלי – מערכת בטיחות מצילת חיים שתמנע נהיגה במשך 16 ו-17 שעות כפי שקורה כיום. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר את התכנית הלאומית אשר תוביל לירידה של 50% במספר ההרוגים בשנים הבאות, תצמצם את מספר תאונות הדרכים הגבוה במעורבות כלי רכב כבדים ותהפוך את כבישי ישראל למקום בטוח יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה