מדדים ומחקרים

הריבית המטורפת גורמת נזק: "האינפלציה הובילה לירידה בהשקעות"

דובי אמיתי טוען: "צריך לזכור שזו תוצאה של שני דברים; האחד - מנגנון הריבית הגבוהה שעובד כבר כחצי שנה ומייקר את האשראי, והשני - רמת אי ודאות גבוהה ומתוכה - האטה בפעילות הכלכלית"
מערכת ice | 
עליות מחירי הדירות (צילום פלאש 90, Pixabay, freepik)
יו״ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי פרסם תגובה למדד המחירים שפורסם אמש (שלישי) לפיה "אסור להתעלם מהנתונים הכלכליים - המגזר העסקי במצוקה", כשהוא תולה זאת במספר משתנים.
אמיתי הסביר: ״המדד שפורסם על ידי הלמ"ס, משקף ירידה בקצב האינפלציה שזהו דבר טוב, אולם הוא גם משקף את ההאטה במשק ואת הירידה בביקושים. צריך לזכור שזו תוצאה של שני דברים; האחד - מנגנון הריבית הגבוהה שעובד כבר כחצי שנה ומייקר את האשראי, והשני - רמת אי ודאות גבוהה ומתוכה - האטה בפעילות הכלכלית".
 
עוד הסביר: "המגזר העסקי מצוי בתקופה קשה ובסד לחצים מסוכן מאוד כבר למעלה מחצי שנה. קודם כל – בשל רמת אי הוודאות הגבוהה המתקיימת בישראל בשל המצב הפוליטי. במקביל - התייקרות המימון בשל עליית הריבית החריפה, לצורך התמודדות עם האינפלציה".
לסיום טען: "האינפלציה הובילה לירידה בהשקעות, לצניחה ביבוא חומרי גלם ותשומות ייצור שהחלה בחודש דצמבר 2022 ולהאטה של המגזר העסקי במקביל לעלייה מסוכנת בהיקפי האשראי. הגיעה העת לחזור לשיח על אחריותה של הממשלה לשני דברים - החזרת הודאות והצתת מנועי הצמיחה של המשק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה