מדדים ומחקרים
בזק בחשיפה מטרידה: עלייה של מאות אחוזים במתקפות פישינג השנה
בזק חושפת נתונים מטרידים במיוחד, לפיהם חלה עלייה קיצוניות במתקפות סייבר בישראל, זאת במסגרת קמפיין חדש שיעלה לבזק ביפייבר. כל הנתונים לפניכם
לרגל הקמפיין החדש לבזק ביפייבר, רשת הסיבים הביתית בישראל, בזק חושפת הבוקר (שלישי) את העלייה שחלה במתקפות הסייבר בחציון הראשון של 2023 מול החציון הראשון של 2022 על מכשירים שמחוברים לרשת הביתית כמו מחשבים, טלוויזיות חכמות, מדפסות, קונסולות משחקים, מצלמות ועוד, והנתונים, איך לומר, מדאיגים במיוחד.
עפ"י הנתונים שאספה החברה, במחצית הראשונה של 2023 חל זינוק של כ-84% במספר הדומיינים הממוצע שנחסמו ביום מ-6,903 בחציון הראשון של 2022 ל-12,678 בחציון הראשון של 2023. במבט שבועי מדובר על עלייה של לא פחות מכ-123% במספר הדומיינים שנחסמו מ-18,324 בחציון הראשון של 2022 ל-40,901 בחציון הראשון של 2023.
גם במתקפות ה-DDOS נגרם גידול משמעותי. מתקפות אלו שהפכו פופולריות מאוד בחודשים האחרונים ומספר חברות גדולות במשק סבלו מהן, נועדו למנוע שירות (Denial-of-service attack) ובעצם להשבית את אתר האינטרנט של אותה חברה באמצעות הזרמת נתונים בכמות אדירה בזמן קצר מאוד.
בחציון הראשון של 2022 נרשמו בממוצע 2.2 מיליון מתקפות על הנתב ביום לעומת 2.54 מיליון מתקפות ביום בחציון הראשון של 2023 – עלייה של כ-15%. אבל המתקפות שגדלו הכי הרבה, ובאופן לא מפתיע, הן דווקא מתקפות הפישינג עם עלייה של כ-214% (!) בחציון הראשון של 2022, אז נחסמו בממוצע כ-3.31 מיליון ניסיות פישינג ביום, נכון להיום בחציון השני של 2023 נמנעות כ-10.38 מיליון מתקפות פישינג ביום.
"רבים לא מודעים לכך, אבל מיליוני ניסיונות תקיפה מתבצעים מדי יום לא רק על שרתים ודומיינים של גופים מסחריים וממשלתיים אלא גם על מכשירים של לקוחות פרטיים" מסבירה טלי פולג, סמנכ"לית השיווק של בזק, "כמות המתקפות גדלה בקצב מסחרר ואופי התקיפות רק הולך ומשתכלל. בזק ערוכה לכך ופועלת כדי למנוע מהתוקפים גם לשבש את הגלישה באינטרנט וגם לגנוב פרטים אישיים", הוסיפה.
הקמפיין החדש של בזק הושק בפרסומת בכיכובם של נס & סטילה, תחת המסר שמבקש להדגיש שכל אחד מאתנו צריך סיב מוגן הצמד שכבש את המדינה עם המגה להיט "תיק קטן" ומהווים את פריצת השנה מוזיקה הישראלית, בשיתוף פעולה עם הפרזנטור הותיק של החברה, גידי גוב.
עוד ב-
השיר "תיק קטן" התפשט כמו אש בשדה קוצים, הגיע ל-1.3 מיליון צפיות בפחות משבועיים וכיכב במקום הראשון במיטבי הפלייליסטים בתחנות הרדיו במשך שבועות ארוכים. את השיר כתבו, הלחינו ומבצעים "נס" ו"סטילה" שגם הפיק מוזיקלית את הסינגל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.בזק מומחים בלמכור כלום בהרבה ממון בחסות קרעיסטלה 06/2023/27הגב לתגובה זו0 0באותיות הקטנות יורדת מהירות התשתית ל 10 אחוז מהמובטחסגור
-
1.בזק מומחים בלמכור כלום בהרבה ממון בחסות קרעיסטלה 06/2023/27הגב לתגובה זו0 0באותיות הקטנות יורדת מהירות התשתית ל 10 אחוז מהמובטחסגור