מדדים ומחקרים
רכבת ישראל מתאוששת: ההכנסות ברבעון עלו בכ-90 מיליון שקל
רכבת ישראל מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023. הרכבת סיימה את הרבעון המדווח ברווח כולל של 2.9 מיליון שקלים, בהשוואה לרווח כולל של 12.2 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
רכבת ישראל מפרסמת היום (שני) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023. הרכבת סיימה את הרבעון המדווח ברווח כולל של 2.9 מיליון שקל, בהשוואה לרווח כולל של 12.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
סך הכנסות החברה ברבעון המדווח הסתכמו לכ-781.5 מיליון שקל בהשוואה ל-693.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) ברבעון המדווח עמד על 10.7 מיליון שקלים בהשוואה לרווח תפעולי תזרימי של 5 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
מגזר הנוסעים: ממוצע הנסיעות היומי ברבעון המדווח עמד על 266 אלף נסיעות בהשוואה ל-161 אלף נסיעות ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון בוצעו 17.2 מיליון נסיעות בהשוואה ל-10.3 מיליון נסיעות ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מהסעת נוסעים ברבעון המדווח עמדו על 78.6 מיליון שקלים, בהשוואה ל-58.5 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע דיוק רכבות הנוסעים ברבעון הראשון עמד על 94.77 אחוזים ביחס ל-96.73 אחוזים ברבעון המקביל אשתקד.
מגזר המטענים: ברבעון המדווח הובילה רכבת ישראל כ-1.57 מיליון טון, בהשוואה ל-1.83 מיליון טון בתקופה מקבילה אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו על כ-37.7 מיליון שקלים, לעומת 40.3 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הפסדי מגזר המטענים ברבעון הראשון עמדו על 24.6 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 19.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד במגזר המטענים מיוחס בין היתר להקטנת כמות רכבות המטען המופעלות, בשל הפסקת תנועה יזומה לצורך עבודות תשתית ופיתוח, כמו כן לצורך עבודות לחישמול רשת המסילות. בשנת 2020 החלה רכבת ישראל בביצוע פרויקט המסילה המזרחית אשר תהווה ציר עוקף למסילות החוף ופרוזדור איילון, ותגדיל משמעותית של הגמישות התפעולית של רכבת ישראל וכן את פוטנציאל שינוע המטענים.
עד עתה הובלת מטענים ברכבת אינה מתועדפת על ידי המדינה וכן פיתוח תשתיות המסילה והחישמול פוגעים ביכולת ההובלה וברווחיות התפעול באופן ניכר. מצב זה צפוי להשתנות רק עם השלמת המסילה המזרחית ו/או תעדוף ממשלתי וסובסידיה המביאה בחשבון את התועלות המשקיות של ההובלה ברכבת. מצב זה צפוי להשתנות רק עם השלמת פיתח המסילה המזרחית ו/או תעדוף ממשלתי וסובסידיה המביאה בחשבון את התועלות המשקיות של ההובלה ברכבת.
עוד ב-
הובלה באמצעות הרכבת יקרה יותר בהשוואה למשאיות, ולכן נדרשת סובסידיה ממשלתית המשקפת את האינטרס הלאומי שהינו הפחתת הגודש בכבישים, הזיהום, ותאונות הדרכים. בשל כך, נעשית ההובלה כיום בעלויות שאינן משקפות את עלויות ההובלה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה