מדדים ומחקרים

טיול עם הכלב עלול להיות הרבה יותר מסוכן משחשבתם

מחקר חדש של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס חושף: כך הליכה עם כלב ברצועה עלולה להוביל לפגיעה מוחית טראומטית (TBI)
מערכת ice |  2
כלב (צילום unsplash)
הליכה עם כלב ברצועה היא פעילות יומיומית נפוצה עבור מבוגרים רבים, אך מחקר חדש מצא כי היא עלולה להיות קשורה לסיכון לפגיעה מוחית טראומטית (TBI) בקרב מבוגרים. על פי מחקר של חוקרים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס, פגיעה מוחית טראומטית היא הפציעה השנייה בשכיחותה בקרב מבוגרים שטופלו בחדרי מיון בארה"ב עקב פציעות הקשורות להליכה עם כלב ברצועה בין השנים 2001 ל-2020.
החוקרים מדווחים שנשים ומבוגרים בני 65 ומעלה היו בסבירות גבוהה יותר לסבול מפציעות חמורות, כגון שברים ופגיעה מוחית טראומטית, מאשר אנשים בקבוצות דמוגרפיות אחרות.
המחקר, שפורסם במגזין Medicine & Science in Sports & Exercise, ניתח נתונים ממסד הנתונים הלאומי למעקב אחר פציעות אלקטרוני, המופעל על ידי הנציבות האמריקאית לבטיחות מוצרי צריכה. החוקרים מצאו כי על פי ההערכות 422,659 מבוגרים פנו לטיפול בחדרי מיון בארה"ב לפציעות שנבעו מהליכה עם כלבים ברצועה מ-2001 עד 2020. כמעט מחצית מכלל החולים היו מבוגרים בגילאי 40 עד 64, ו-75% מהחולים היו נשים. רוב הפציעות התרחשו עקב נפילה לאחר שנמשכו על ידי הכלב, הסתבכו או מעדו על הרצועה המחוברת לכלב שלהם.
שלוש הפציעות הנפוצות ביותר בקרב כל המבוגרים היו שבר באצבע, פגיעה מוחית טראומטית ונקע או מתיחה בכתף. פגיעה מוחית טראומטית ושבר בירך היו שתי הפציעות השכיחות ביותר בקרב מבוגרים בני 65 ומעלה. פגיעות מוחיות טראומטיות שזוהו במחקר זה כללו הן זעזוע מוח והן מפגיעות ראש פנימיות ללא זעזוע, שיכולות לכלול חבלה מוחית, המטומה אפידורלית (דימום מעל הקרום החיצוני של המוח) או המטומה תת-דוראלית (דימום מתחת לקרום החיצוני של המוח).
הצוות מקווה שממצאיו יקדמו מודעות בקרב בעלי כלבים ויעודדו רופאים לדון בפוטנציאל הפציעה של הליכה עם כלבים ברצועה עם המטופלים שלהם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכלבים והפציעות
    נחום 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בגילאים כאלה גם בלי כלב יש נפילות ,
    סגור
  • 1.
    עוד מחקר מבית מדרשו של קלאוס שוואב
    אלון 04/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ניסיון נוסף בסדרת הניסיונות לערער את התא המשפיתי, למחוק את הדת ולבטל כל דבר שנוגד את האג'נדה של WEF. ואם צריך להפסיק לאכול בשר ולערער את נפשו של האדם מה טוב יותר מלהיפטר מכלבו הנאמן.
    סגור