מדדים ומחקרים

אחת ולתמיד: איפה שירתו יותר בצבא - בקואליציה או באופוזיציה?

מי בשורות האופוזיציה נשלח לחזית ומי שירת בעורף, באיזו דרגה השתחררו נציגכם בכנסת ובאיזו מפלגה הכי הרבה קרביים? בדקנו את השירות הצבאי של חברי הכנסת והשרים, והפעם: איפה שירתו יותר בצה"ל - בקואליציה או באופוזיציה? הקרב צמוד
דוד זולדן |  2
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ מיכאל גלעדי, נאסר אישתיה, אוליביה פיטוסי, הדס פרוש)
דירוג הפוליטיקאים בצבא: אל מול הקריאות לסרבנות וכשסוגיית השוויון בנטל שוב עולה על שולחן הממשלה, בדקנו האם והיכן שירתו חברי הכנסת והשרים של ממשלת נתניהו השישית. לסיירת מטכ"ל נציגות מרשימה בליכוד אבל גם באופוזיציה יש נוכחות סמלית של יוצאי היחידה. וכמה משרתים סה"כ משני צדי המתרס הפוליטי? 
 מפת המשרתים בצה"ל לרבות שירות לאומי עומדת על יחס של 49 לטובת הקואליציה עם - 43 מתגייסים מקרב האופוזיציה. בליכוד 31 מתגייסים סה"כ. בש"ס ויהדות התורה 6 מתגייסים בלבד וביניהם אין אף קרבי אחד. בציונות הדתית נרשמה התייצבות כמעט מלאה והיא עומדת על 12 משרתים סה"כ. בפילוח לגיוס קרבי הקואליציה מובילה על פני סיעות האופוזיציה בפער של 6 בלבד.
 
נתון שיכול לאזן בין שני קצווי הקשת הפוליטית הוא העובדה שגם הערבים וגם החרדים זהים כמעט בנוגע לאי השירות הצבאי למעט 6 מתגייסים סה"כ מקרב ש"ס ויהדות התורה.
באופוזיציה המצב מעט שונה וגם מורכב לאור השתייכות המפלגות הערביות למחנה המרכז-שמאל וניתן לראות את יש עתיד עם 21 משרתים כאשר במחנה הממלכתי 12 משרתים, בעבודה 5 משרתים, בישראל ביתנו גם עומדים על 5 משרתים בצה"ל.

השתתף בהכנת הכתבה שחר גרשון
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממתי שירות לאומי שקול לשירות בצבא?
    אדם דם 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זו השתמטות לכל דבר וענין
    סגור
  • ג'ובניק זה גם השתמטות
    עופר משה 11/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בקואלציה יש יותר קרביים.
    סגור