מדדים ומחקרים

על מה בזבזתם הכי הרבה בשנה האחרונה? הנתונים נחשפים

בין שלל ההתייקרויות השוטפות את חיינו וכבר מתחילות להיות מורגשות, זה הזמן לראות על מה הוצאנו ממיטב כספנו בשנה שחלפה לה - וכיצד נכון להיערך לשנה הקרובה?
מערכת ice | 
אשראי (צילום freepik)
עם הפנים לשנה החדשה, תמיד כדאי להסתכל רגע לאחור, לבחון מה הכסף שלנו עשה בשנה האחרונה וכיצד ניתן להתייעל לקראת השנה החדשה. השנה הזו הייתה רצופה בשינויים ובאתגרים כלכליים משמעותיים, והנה לכם מעין תמונת ראי על הרגלי הצריכה של הישראלים, על מה הם לא היו מוכנים לוותר, והיכן ניתן היה להתנהל מעט אחרת.
לפי נתוני רייזאפ, שלכבוד תחילת השנה החדשה השיקה פיצ׳ר חדש שמסכם את כל מה שהכסף שלנו עשה בשנה האחרונה בצורה מבדרת ומעצימה, ניתן לראות כי בשנה האחרונה, ההוצאות החודשיות הממוצעות שלנו על הרכב הפרטי, עמדו על כ- 792 ₪ לעומת הנסיעה בתחבורה הציבורית, עליה הוצאנו בממוצע כ- 248 ₪.  בסופר הוצאנו בממוצע כ-1,926 ₪, ועל אוכל בחוץ כ- 1,092 ₪. מי מאיתנו המכורים לפיצה, הוציאו בממוצע כ-88 ₪ בחודש.  על פארמה הוצאנו כ- 425 ₪, ועל משכנתא, אשר הפכה להיות אחת ההוצאות המרכזיות של זוגות צעירים רבים בישראל, הוצאנו בממוצע כ- 4,730 ₪.
בנוסף, מי שחולק את חייו עם חיית מחמד כלשהי, ההוצאה החודשית הממוצעת שלו עמדה על כ- 442 ₪, מפעל הפיס- 78 ₪. וכמה תרמנו? אתם שואלים, אז כ- 260 ₪ בממוצע לחודש. היו שדאגו גם לחסוך, (חציון חודשי)  בסכום של כ-2,004 ₪, ומנגד על עמלות אשראי, הוצאנו בממוצע כ-21 ₪.
לא זו בלבד, לפי נתוני רייזאפ, אנו רואים כי חלה התייקרות משמעותית בכל היבט אחר בחיינו, ביחס לשנה שחלפה, לעיתים באחוזים בודדים, ובחלק המקרים בעשרות אחוזים של ממש. כשמשווים את ההוצאות בחודש דצמבר 22 לעומת דצמבר 21, ניתן לזהות מספר תחומים שבהם גל ההתייקרות הכביד על הכיס של המשפחה הישראלית.  בתחום  התיירות הוצאנו 22% אחוז יותר,כמו גם במשכנתא (16%), בשכירות (12%), בביטוחים (5%), באוכל בחוץ (5%), רכב (3%). במקביל ניתן לראות שעל אף ההתייקרויות במשק, בתחומים מסויימים הישראלים בוחרים להוציא פחות: לפי נתוני החברה, ניתן לראות ירידה של כ 5% בהוצאות על ביגוד, וירידה של 10% בהוצאות בתחום הפארמה.
יובל סמט, מנכ"ל רייזאפ: ״מחקרים הראו שהוצאה כספית מפעילה את אותם אזורים במוח שמזוהים עם כאב, וזו כנראה הסיבה שרבים מאיתנו מעדיפים להעלים עין ולא להיכנס לחשבון הבנק או לבדוק את פירוט האשראי. אבל אנחנו מזהים שמשפחות שבוחרות להיות ״על זה״ מצליחות לצמצם את השפעת האינפלציה ב 68%, וזו הסיבה שהשקנו את פיצ׳ר סיכום השנה: כשמידע על כסף מוגש בצורה קלילה, מעצימה ומלמדת אנחנו רואים השפעה משמעותית על השורה התחתונה של הלקוחות שלנו״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה