מדדים ומחקרים

ספוטיפיי חושפת: אלו השירים שהישראלים באמת הכי אוהבים

בלעדי ל-ice: אפליקציית המוזיקה הגדולה בעולם מסירה את הלוט מהשירים שישראלים לא רק שומעים, אלא ממש אוהבים לשמוע ולשתף עם החבר'ה. אילו הישגים רשמה אנה זק ברשימה?
יאיר מור |  2
אנה זק (צילום שי תמיר)
כמעט חודש לאחר שפרסמה את רשימות השירים והאמנים המואזנים ביותר בישראל ובעולם, השבוע מסרה ספוטיפיי השוודית באופן בלעדי לאתר ice כמה נתונים מעניינים לא פחות אודות הרגלי השימוש של הישראלים באפליקציה.
הנתון הראשון שהגיע לידינו הוא רשימת השירים שישראלים לא רק האזינו להם, אלא גם טרחו ללחוץ על כפתור הלב או ההוספה לרשימת השמעה אישית. ברשימה הזו מוביל "As It Was" של הארי סטיילס, שבנתוני ההאזנות היה רק במקום הרביעי; במקום השני "סתלבט בקיבוץ" של פול טראנק וג'ימבו ג'יי, שמבחינת האזנות היה מקום שביעי; במקום השלישי "קרן שמש" של בניה ברבי, שלא נכנס כלל לעשיריית השירים המואזנים ביותר; "סהרה" בביצוע החי של טונה ויסמין מועלם במקום הרביעי בהוספה למועדפים ולרשימות השמעה, לעומת מקום עשירי בהאזנות; השיר היחיד שמדורג באותו מקום בהאזנות ובהוספה לרשימות האישיות הוא "Heat Waves" של גלאס אנימלס; "לך לישון של אנה זק", שבהאזנות דורג שני, מגיע רק למקום השישי בהוספה לרשימות האישיות; במקום השביעי "Enemy" של גלאס אנימלס יחד עם JID, שהיה שיר הנושא של הסדרה המצוירת "Arcane" המבוססת על המשחק Leage of Legends; במקום השמיני "דובשנייה" של שחר סאול, אגם בוחבוט ונורוז, שדורג שלישי בהאזנות; "פנתרה" של נועה קירל, שלא נכנס לעשרת המואזנים, מדורג כאן במקום התשיעי; ואת העשירייה סוגר שיר נוסף שלא נכנס לעשרת המואזנים – "Cute Boy" של נונו ושגיא קריב.
מעניין לציין כי לעומת שיר לועזי אחד בלבד ברשימת עשרת המואזנים ביותר, לרשימת האהובים והמצורפים ביותר לרשימות האישיות נכנסו שלושה כאלה.
נתון מעניין אחר שחשפה עבורנו ספוטיפיי הוא השירים שישראלים האזינו להם הכי הרבה ברכב: כאן שלושה מתוך חמשת השירים המובילים הם של זמרות, לעומת אחד בלבד בחמישייה המואזנת ביותר – "לך לישון" של אנה זק במקום הראשון; "הולכת איתך" של נרקיס במקום השני; ו"מי זאת" של אנה זק במקום החמישי. בחמישייה השנייה "אפס מאמץ" של נטע ברזילי עם סטטיק ובן אל תבורי; "לבד על המיטה" של עומר אדם; "Cute Boy" של נונו ושגיא קריב; "As It Was" של הארי סטיילס; ו"פנתרה" של נועה קירל.
עוד נתון מסקרן שנמסר לנו הוא חמישיית השירים שהמילים שלהם שותפו על ידי הכי הרבה ישראלים ברשתות החברתיות באמצעות לחצן השיתוף של ספוטיפיי: כאן אף אחד מהשירים אינו חדש; שני השירים החדשים ביותר הם משנת 2020 – "Heather" של קונאן גריי ו"Heat Waves" של גלאס אנימלס; במקום השני "I Love You So" של הוולטרס מ-2014; במקום הרביעי "Somewhere Only We Know" של קין מ-2004; ובמקום החמישי "Summertime Sadness" של לאנה דל ריי מ-2012.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בושה למדינה שלנו (ל"ת)
    ישראל 01/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    תיקון טעות
    Imagine dragons 12/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    של ארקיין Enemy - Imagine Dragons* עבודת research פשוטה
    סגור