מדדים ומחקרים

סין משנה כיוון, אבל הבורסות לא מרוצות

הממשל החל במהלך לוויתור על מדיניות "אפס קורונה", והוריד משמעותית את המגבלות – אך האופטימיות שהסתמנה בשוק לקראת המהלך דווקא נחלשת
יאיר מור | 
יחסיה הבינלאומיים של סין (אילוסטרציה) (צילום shutterstock)
בורסות אסיה רשמו ביום המסחר הנוכחי (רביעי) ירידות שערים, למרות שסין החלה סוף סוף בנסיגה ממדיניות "אפס קורונה" המחמירה שלה ופתיחה מחדש של המדינה, שאמורה לתרום להאצת הצמיחה.
החלטת הממשל כללה הקלה בדרישות הבידוד לנדבקים בקורונה, כך שנדבקים א-סימפטומטיים יכולים להתבודד בבתיהם ללא האכיפה הממשלתית הקשה שנהגה עד כה, ותנועה בין מחוזות כבר אינה דורשת הצגת בדיקה שלילית.
אך הבורסות, כאמור, לא הגיבו באופטימיות: המדד המשולב בבורסת שנגחאי ירד ב-0.6%, מדד האנג-סנג בהונג-קונג ירד באחוז שלם, והיואן, שהחל את היום בעלייה, חזר לשער דומה לאתמול. גם מדד ניקיי היפני ירד ב-0.7% ומדד אסיה והאוקיינוס השקט של MSCI ירד ב-0.2%, בעוד המסחר העתידי במדד S&P 500 נשאר יציב לאחר ירידה קלה אתמול, והמסחר העתידי במדדים האירופיים רשם עלייה קלה.
קן צ'יונג, אסטרטג מטבעות אסייתיים ראשי בחברת מיזוהו, אמר שהמדיניות החדשה "עומדת בקו אחד עם ציפיות השוק להאצת הפתיחה מחדש של סין – אך אני חושב שמגבלות ימשיכו להתקיים ועדיין יהיו לא מעט מגבלות על התנועה, ולכן אני חושב שאנחנו עדיין רחוקים למדי מפתיחה מלאה".
ג'יוויי ג'אנג, הכלכלן הראשי של חברת הנהלת הנכסים Pinpoint, הוסיף כי הוא צופה קיצור של דרישת הבידוד לבאים מחו"ל בקרוב.
עם זאת, השניים הללו, וכלכלנים נוספים, הסבירו כי שינוי הכיוון של הממשל הסיני כבר התגלם בעליות שנרשמו בבורסות אסיה בשבוע האחרון, וכי השינוי הזה אף קטן יותר מזה שהשוק ציפה לו, ולכן האופטימיות דווקא יורדת לאור מיעוט השינויים שלהם כבר העזו לקוות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה