מדדים ומחקרים

מדאיג: עלייה משמעותית בדיווחים על תקיפות מיניות בצבא

הדיווחים על תקיפות מיניות ברחבי צבא ארה"ב זינקו ב-13% בשנה שעברה. הסיבות הן בעיקר העלייה בכוח האדם שנמצא בצבאות עצמם, זאת אחרי שמגבלות הקורונה תמו
מערכת ice | 
חיילת (צילום סטטוסים מצייצים)
הדיווחים על תקיפות מיניות ברחבי צבא ארה"ב זינקו ב-13% בשנה שעברה, בעקבות עלייה משמעותית בכוח האדם בצבא ובצי, כשהבסיסים החלו לצאת ממגבלות הקורונה ומקומות ציבוריים שנפתחו מחדש, כך נודע ל-Associated Press.
מה שמשקף את העלייה בדיווחים הללו הוא החשיפה שקרוב ל-36,000 אנשי שירות שהשתתפו בסקר סודי אמרו כי הם חוו מגע מיני לא רצוי. מדובר בעלייה דרמטית לעומת, זאת לעומת כ-20,000 שאישרו את הדבר בסקר דומה משנת 2018, אמרו גורמי הגנה וצבא ארה"ב.
מספרים האחרונים בהחלט מכעיסים את המחוקקים בגבעת הקפיטול שמתחו ביקורת על מאמצי הפנטגון להתמודד עם פשעי מין והתנהגות בלתי הולמת. לדברי גורמים רשמיים, העלייה הכוללת מונעת בעיקר מקפיצה של כמעט 26% בדיווחים על מעורבות חיילי הצבא. זוהי העלייה הגדולה ביותר עבור שירות זה מאז 2013, כאשר דוחות כאלה עלו ב-51%.\
 
הפנטגון מפרסם מדי שנה דו"ח על מספר התקיפות המיניות המדווחות על ידי או על חיילים. אבל מכיוון שתקיפה מינית היא פשע שמדווח בחסר, שכן ישנם אנשים שמתביישים לחשוף זאת, המחלקה החלה לערוך מדי שנתיים סקר חסוי כדי לקבל תמונה ברורה יותר של הבעיה. 
 
גידול בדיווחים של חיל הים היה כ-9%, חיל האוויר היה קצת יותר מ-2% וחיל הנחתים היה פחות מ-2%, אמרו הגורמים, שדיברו בעילום שם מכיוון שהמחקר טרם פורסם. העלייה הגדולה מטרידה במיוחד עבור הצבא, שמתקשה לעמוד ביעדי הגיוס שלו וצפוי להחמיץ את היעד ב-10,000 לפחות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה