מדדים ומחקרים

מתחמי הבדיקות בכאוס: איזו קופה עם התוצאות המהירות ביותר?

הישראלים נוהרים למתחמי בדיקות ה-PCR שנועדו לאוכלוסייה מבוגרת ובסיכון, והזמנים עד לקבלת התוצאות מתארכים. קופות החולים היו צריכות להשיב עד 18 שעות, בפועל המצב רחוק מכך. איזו קופת חולים מחזירה את התוצאות המהירות ביותר?
מערכת ice | 
בדיקות קורונה (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
גל האומיקרון ממשיך ומצב החולים קשה זינק ביממה האחרונה, אמנם זינוק פחות מגל הדלתא, אך עדיין המספר ממשיך לעלות. למרות מספרם העצום של הנדבקים ליום, בממשלה עדיין מחליטים שלא לצאת על מגבלות במרחב הציבורי או להתחיל לתכנן סגר בישראל.
התורים הארוכים במתחמי בדיקות ה-PCR ממשיך, למרות שהם נועדו לבני 60+ או לאוכלוסיות בסיכון. הישראלים לא שמים את מבטחם בבדיקות הביתיות ומעדיפים לקבל תשובה שנראית להם מוסמכת יותר ומנצלים את אי-האכיפה במתחמי הבדיקות לאלו שלא בסיכון. נהירת הישראלים למעשה יוצרת התארכות בלתי סבירה בתוצאות הבדיקות שנועדו לזרז תהליכים עבור האוכלוסייה המבוגרת. גם בפיקוד העורף זמן ההמתנה ממשיך להיות ארוך, והדבר מסכן את האוכלוסייה המבוגרת ובסיכון שגם הטיפול התרופתי מתעכב בעקבות כך.
 
בעוד בקופות החולים היעד שהוגדר מראש היה צריך להיות תשובה עד 18 שעות, בפועל המצב רחוק מלהיות נכון. על פי בדיקת "מהדורה ראשונה" בחדשות 12, בקופת החולים כללית זמן ההמתנה יותר מפי שניים ומגיע לעד 37 שעות, בקופת חולים לאומית - 31 שעות, במאוחדת - 26 שעות ובמכבי - 20 שעות.

בתוך כך גם דווח במהדורה כי 20 מיליון בדיקות אנטיגן שהזמין משרד הבריאות צפויות להגיע בשבוע הקרוב. יצויין כי החל מחצות זמן הבידוד מתקצר מ-10 ימים ל-7, ומאומתים גם יולכו לקצר את ימי הבידוד רטרו-אקטיבי וזאת בתנאי שלא חווה סימפטומים בשלושה  הימים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה