מדדים ומחקרים
ת"א שיאנית הדוחות לאופניים חשמליים, כמה חולקו בעיר שלכם?
בשנת 2020 חולקו מעל 31 אלף דוחות לרוכבי אופניים חשמליים, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. העיר ללא הפסקה בפסגה, וכמה בירושלים, חיפה ואשדוד?
תל אביב-יפו היא המובילה במספר הדוחות שנרשמו לרוכבי האופניים החשמליים כאשר בשנת 2020 חולקו בתחומיה 9,064 דוחות, פער משמעותי מהעיר הבאה אחריה, ירושלים, שברחובותיה חולקו 3,329 דוחות לרוכבי האופניים החשמליים. לוד היא המדורגת שלישית עם 1,334 דוחות, עליה של 86% בהשוואה לכמות הדוחות שחולקו בעיר בשנת 2019.
בבאר שבע חולקו 88 דוחות בלבד בשנת 2020, בנתניה 94 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים. ברמת גן נרשמה ירידה של 53% בכמות הדוחות שחולקו בהשוואה לשנה שקדמה לה ובבני ברק ירידה של 58% בכמות הדוחות. בפתח תקווה נרשמה עליה של 286% בכמות הדוחות שחולקו בין 2020 ל-2019.
מתחילת שנת 2021 נהרגו 16 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, זאת לאחר ששנת 2020 הייתה שנת שיא במספר הרוכבים ההרוגים והסתיימה עם 25 רוכבים הרוגים. על מנת להילחם בתופעה ולצמצם את מספר הנפגעים, אור ירוק וקרן עזריאלי מובילות יחד את נושא קידום הבטיחות בקרב רוכבי כלים חשמליים. במסגרת זו מתקיימות פעילויות הדרכה והסברה בדגש על קהלים בסיכון כבני נוער, קמפיינים ציבוריים להעלאת מודעות, קידום תשתיות וחקיקה בטיחותית.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כולנו מרגישים את חוסר הביטחון האישי כאשר אנחנו הולכים על המדרכה וגם כאשר אנחנו נוהגים בכביש. רוכבי אופניים וקורקינטים רבים מתנהגים כאילו חוקי התנועה לא חלים עליהם. בכך הם מסכנים את עצמם ואת כולנו ויוצרים בכביש אווירה של כאוס שפוגעת בכלל הציבור ועולה גם בחיי אדם. מדינת ישראל אישרה את הכנסתם של מאות אלפי כלים חשמליים לכבישים אבל לא הגדילה את מספר השוטרים ומספר הניידות שאמורים לאכוף את חוקי התנועה. כאשר נהג עובר עבירת תנועה מדובר בכישלון של המערכת. תפקיד המשטרה הוא לא לתת דוחות ולהעשיר את קופת המדינה אלא ליצור אווירה הרתעתית, כזאת שתמנע את אותן עבירות תנועה. לכן כדי להשיב את הביטחון האישי של הולכי הרגל והנהגים חייבים להוסיף שוטרים וניידות לרחובות הערים. בכך נוכל גם לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים".
עוד ב-
שנת 2020 הייתה שנת שיא במספר רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים שנהרגו בתאונות דרכים. בנוסף לכך, חלקם היחסי של רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים מתוך כלל ההרוגים זינק בשנת 2020 לשיעור של 8.2%. עד כה (1.12.2021) נהרגו בתאונות דרכים 16 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, המהווים 5% מכלל הרוגי תאונות הדרכים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.ראשון-לציון ממש סכנה ללכת על המדרכות ! לדעתי אין בכלל א (ל"ת)אלונה 01/2022/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.חובת ביטוח ותקפותו .הכיס ידברר 12/2021/05הגב לתגובה זו0 0בעייה על הכביש לא פחות מהמדרכה . יש שביל ייעודי ועוד מקללים אותך. חיוב בביטוח תקף וחוסר שיפוי בזמן הוכחת אשמה וחוסר הנוגד חוק . אז הכסף יסדר את הראשסגור
-
4.הגשת דו"חשמ 12/2021/04הגב לתגובה זו1 0אין משמעה גביית הקנס.רק רישוי והצגת לוחית רישוי על הכלי תגרום לזהירות בנהיגה על ידי העבריינים הפוטנציאליים.יש בעולם ערים שהמהירות המוגבלת בהן כבר הורדה ל30 קמ"ש.בארץ היא - 50 קמ"ש ועד 80 קמ"ש.ברור שזה גורם לנהגים לחוש " חופשי על הבר " ולנהוג בכל תחומי הישוב במהירות של 80 קמ"ש.בארץ זה לא יקרה כמובן כי לרלב"ד אין עניין להוריד את מספרהתאונות מכל הסוגים בין כל כלי הרכב מכל הסוגים.יותר פשוט להוציא את התקציב שלהם על סרטונים ומודעות.סגור
-
3.רחמים מלול ראש עיריית רחובות אף לא דו"ח אחד לרוכבים (ל"ת)יוסי 12/2021/04הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.אכיפה לא מספקת וניליה במספר הדוחות מעידה על כך. (ל"ת)יוסי 12/2021/03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.אכיפה לא מספקת וניליה במספר הדוחות מעידה על כך. (ל"ת)יוסי 12/2021/03הגב לתגובה זו0 0סגור