מדדים ומחקרים

חמישה דברים שלא ידעתם על מייסד גוגל סרגיי ברין

איש המחשבים היהודי שנולד בברית המועצות, הקים ביחד עם חברו לארי פייג' את מעצמת גוגל, ונמצא כיום בעשיריה הראשונה של עשירי העולם. מה אתם לא יודעים עליו?
מערכת ice |  1
סרגיי ברין (צילום טוויטר/ סרגיי ברין)
סרגיי ברין הוא מדען מחשבים ויזם אינטרנט אמריקאי יליד רוסיה, אשר הרוויח את השווי הנקי שלו כמייסד שותף של גוגל, שהיום נמצאת תחת חברת האם אלפאבית. הוא הקים את החברה יחד עם לארי פייג', חברו לכיתה בחוג למדעי המחשב של אוניברסיטת סטנפורד.
הוא נולד ב-1973 במוסקבה, בשם סרגיי מיכאילוביץ'. כשהיה בן 6, משפחתו ברחה מרוסיה כדי להציל את עצמם מרדיפות אנטישמיות. הם הגיעו למרילנד שם סרגיי הפגין כישרון יוצא דופן לפתרון בעיות מתמטיקה לגילו צעיר. אביו לימד אותו בבית, שם טיפח את כישוריו האנליטיים והחדיר בו עניין במחשבים.
לאחר שסיים את לימודיו בקולג' ב-1993, סרגיי ברין נכנס לתכנית לתואר שני במדעי המחשב באוניברסיטת סטנפורד. בתוכנית התמצאות לסטודנטים חדשים, הוא פגש את עמיתו לארי פייג'. מאוחר יותר זו תתגלה כידידות שתשנה לנצח את עולם האינטרנט.
היה זה פייג' שהעלה את הרעיון לדרך חדשה להעריך את איכותו של אתר אינטרנט על ידי בחינת הקישורים החיצוניים של האתר. כחלק מתזת הדוקטורט שלו, לארי החל לעבוד על מאמר לתיאור דרך חדשה של סריקה באינטרנט.
סרגיי החל בסופו של דבר לשתף פעולה בתזה. עד מהרה הם השיקו מנוע חיפוש בשם BackRub, שהיה הראשון שניצל קישורים נכנסים כדי להעריך את הפופולריות והחשיבות של האתר. 

בספטמבר 1998, הצמד הקים את תאגיד גוגל, הם גייסו 100 אלף דולר מאחד מהפרופסורים שלהם בסטנפורד, שההשקעה שלו תהיה בסופו של דבר שווה יותר מ-2.3 מיליארד דולר. גוגל יצאה לציבור ב-20 באוגוסט 2004, וכיום היא חברת האינטרנט החזקה בעולם עם מונופול בחיפוש מקוון ודואופול (עם פייסבוק) בפרסום מקוון. לגוגל יש מספר מוצרים שמגיעים ליותר ממיליארד אנשים ביום, כולל חיפוש, מפות, YouTube ו-Gmail.
גוגל זכתה לביקורת על טקטיקות המונופול שלה ונטיותיה למעוך מתחרים ולהציב כללים ודרישות שרירותיות באתרים ובאפליקציות. בשנת 2019, נפתחו מספר חקירות הגבלים עסקיים נגד גוגל מארגונים שונים כולל ה-FTC, DOJ וועדת הקונגרס. ברין שימש כראש הטכנולוגיה של החברה במשך 10 שנים לפני שעבר לנשיא חברת האם של גוגל Alphabet, התואר הנוכחי שלו. הוא מבלה את רוב האנרגיה שלו במעבדת הרובוטיקה של החברה.

סרגיי ברין מדורג לאורך שנים כאחד האנשים העשירים בעולם. נכון להיום, ברין מחזיק בכ-6% מאלפאבית. מאז ההנפקה של החברה ב-2004 הוא מכר מניות של אלפאבית וגוגל בשווי של כ-9 מיליארד דולר. גוגל מטפלת ביותר מ-3.5 מיליארד חיפושים יומיים ומייצרת יותר מ-130 מיליארד דולר בהכנסות שנתיות.
בנוסף, הוא מחזיק במניות בחברת המכוניות החשמליות טסלה וב-23andMe. לארי וסרגיי הובילו סבב השקעה של 40 מיליון דולר בטסלה עוד בשנת 2006. ברין היה האדם הרביעי שקיבל רכב שטח של טסלה דגם X קרוסאובר.
בשנת 2008 הוציא סרגיי 8.5 מיליון דולר לרכישת פנטהאוז בגודל 3,500 רגל מרובע בווסט וילג' בניו יורק. הוא גם הבעלים של אחוזה גדולה באזור לא ידוע בלוס אלטוס הילס, קליפורניה. בנוסף, הוא מחזיק בבעלות משותפת על מטוס בואינג 767-200 מותאם אישית יחד עם לארי פייג'. ב-2014 הוציא הצמד 82 מיליון דולר כדי לבנות שדה תעופה פרטי בסן חוזה.
הונו של סרגיי ברין מוערך בכ-122.5 מיליארד דולר על פי מגזין פורבס, והוא ממוקם במקום ה-9 ברשימת עשירי העולם, אחד אחרי שותפו לארי פייג'.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יחס לישראל? (ל"ת)
    שחר 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור