מדדים ומחקרים

מועדון הטריליון: כמה זמן לקח לפייסבוק להגיע לכאן?

אמש הצטרפה הרשת החברתית לראשונה לרשימה הקצרה של חברות ששוויין נכתב ב-13 ספרות. זו לא רשימת השיאים הראשונה שהיא נכנסת אליה. המסלול של פייסבוק לצמרת
יאיר מור | 
פייסבוק (צילום pexels)
השיא של פייסבוק: הרשת החברתית הגדולה בעולם נכנסה אתמול לרשימה הקצרה והאקסקלוסיבית מאוד של חברות ששוויין חצה את רף הטריליון דולר - כן, אחד עם שנים-עשר אפסים. 1,000,000,000,000.
אמנם, החברה שהקים ומנהל ביד רמה מארק צוקרברג היא החברה השישית שמגיעה לרף הזה, אחרי אפל, מיקרוסופט, אמזון, אלפבית (גוגל) וענקית הנפט הסעודית אראמקו, אבל היא זו שהגיעה לרף הזה הכי מהר לאחר הנפקתה (אם מוציאים מהחישוב את אראמקו, שהונפקה מלכתחילה בשווי של כמעט 2 טריליון, כך שמעולם לא "הגיעה" לרף). 
מעט יותר מ-9 שנים וחודש חלפו מאז הנפקת פייסבוק, במאי 2012, ועד שפרצה את הרף שבעבר נחשב לדימיוני ובלתי עביר. זאת לעומת אלפבית (גוגל), שלה לקח 15.5 שנה מההנפקה ב-2004 ועד לחציית רף הטריליון ב-2020; אמזון, שחלפו 21 שנה מהנפקתה ב-1997 ועד שחצתה את הרף ב-2018; מיקרוסופט, שהונפקה עשור קודם והגיעה לרף באותה שנה, לאחר 33 שנים; ולאפל לקח 38 שנה מהנפקתה ב-1980 ועד שניצחה במירוץ לטריליון, חודשים בודדים לפני שתי החברות הקודמות. 
המסלול הקצר של פייסבוק לצמרת היה מלא מהמורות: החברה תכננה את הנפקתה במשך שנים, וציפתה לשווי של כ-100 מיליארד דולר ביום ההנפקה. בפועל, ביום הנפקתה היא הוערכה מעט מעל 70 מיליארד דולר, ובתחילת ספטמבר צנחה ל-43 מיליארד בלבד. רק לאחר מעט יותר משנה, בקיץ 2013, היא הגיעה לשווי ההנפקה המבוקש, ושנה נוספת אחר כך הגיעה ל-200 מיליארד. בקיץ 2017 היא הגיעה לחצי טריליון, ושנה אחר כך 600 מיליארד - אך אז, ב-2018, היא צנחה בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה ל-361 מיליארד דולר. ב-2020 היא חצתה פעם נוספת את רף 600 מיליארד ואז צנחה שוב באופן משמעותי, ל-427 מיליארד, אך פחות מ-4 חודשים אחר כך כמעט הכפילה את שוויה והגיעה ל-837 מיליארד דולר. מאז היא היתה במגמת עלייה מתמשכת שהגיעה אתמול לשיאה, כאשר חצתה לראשונה את רף הטריליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה