מדדים ומחקרים

ב-2020 יותר רוכבי האופנועים וקטנועים צעירים נפגעו בתאונות לעומת 2019

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק:  "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להבין שאנחנו במצב חירום ולכן יש להחזיר את הכסף לטובת התקנת פסי ההגנה לרוכבים ולחייב חברות שליחויות להדריך את השליחים כדי למנוע את הרוכב הבא שיפגע"
כפיר אדר | 
רוכבי קטנוע (צילום אור ירוק)
כלי הרכב הדו גלגלי המאופיין בחוסר יציבות וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגברת להיפגע בתאונות דרכים. בשנת 2020 נפגעו 820 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 779 שנפגעו בשנת 2019, עליה של 5%.
820 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים נפגעו בתאונות בשנת 2020 ברחבי הארץ, רובם המכריע, 652 מהם, נפגעו בתחום העירוני. גם כאשר בוחנים את מספרי ההרוגים ניתן לראות כי רובם, 13 מתוך 22 נהרגו בתחום הערים והישובים.
בתחום העירוני נרשמה עליה במספר הנפגעים בערים רבות וזאת על אף שנת הקורונה והנסועה הנמוכה בכבישים במהלכה. בתל אביב נפגעו 115 רוכבים צעירים בשנת 2020, לעומת 95 שנפגעו בשנת 2019. בפתח תקווה מספר הנפגעים הגבוה זה שש שנים, בחולון מספר הרוכבים הצעירים שנפגעו בשנת 2020 הגבוה זה תשע שנים, ברמת גן מספר הנפגעים בשנת 2020 כפול מאשר המספר בשנת 2019.
בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים קרוב ל-7,000 רוכבים צעירים בני 15 עד 24, 94 מהם נהרגו. מדובר ב-700 נפגעים בממוצע בכל שנה ותשעה הרוגים בממוצע בתחום העירוני בלבד.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: בשנים האחרונות נרשמת עלייה קבועה ברוכבים ההרוגים. במקרים רבים מדובר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון ומאחורי כל הרוג ישנה משפחה שחייה נהרסו. מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. גם בשנה שעברה - שנת קורונה וסגרים, נרשמה עליה ברוכבי האופנועים שנהרגו מתאונות דרכים, מגמה שממשיכה גם בשנת 2021. במקום לחזק את הבטיחות בקרב הרוכבים, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים בחרו לקצץ את הכסף שמועבר להתקנת פסי הגנה במעקות הבטיחות שחותכים והורגים את והרוכבים".
"בנוסף, יותר ויותר בוחרים לעשות שימוש באופנועים וקטנועים בעיקר בתחום השליחויות כאשר ישנן חברות שדואגות לחיי הרוכבים ומחזקות את ערכי הבטיחות בקרב השליחים ומנגד  לצערי ישנן חברות שהשליחים שלהן נוסעים על כלים לא בטיחותיים, ללא הדרכה וללא אמצעי מיגון מתאימים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להבין שאנחנו במצב חירום ולכן יש להחזיר את הכסף לטובת התקנת פסי ההגנה לרוכבים ולחייב חברות שליחויות להדריך את השליחים כדי למנוע את הרוכב הבא שיפגע".
להלן נתוני ההיפגעות בערים מרכזיות בארץ
בתל אביב נפגעו 1,216 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020) מהם 12 רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 115 רוכבים צעירים, זאת לעומת 95 שנפגעו בשנת 2019 ו-104 שנפגעו בשנת 2018. בירושלים נפגעו 922 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020) מהם 18 רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 95 רוכבים צעירים, מהם רוכב אחד נהרג.
בפתח תקווה נפגעו 354 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020) מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 38 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשש השנים האחרונות בעיר. ברמת גן נפגעו 279 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 36 רוכבים צעירים, כפול ממספר הרוכבים שנפגעו בשנת 2019 שבמהלכה נפגעו בעיר 18 רוכבים ולמעלה מכפול ממספר הנפגעים בעיר בשנת 2018 שבמהלכה נפגעו בעיר 17 רוכבים צעירים.
בחולון נפגעו 277 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 35 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בתשע השנים האחרונות בעיר. בחיפה נפגעו 284 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020) מהם שישה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 25 רוכבים צעירים, מהם אחד נהרג. בראשון לציון נפגעו 206 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020) מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 24 רוכבים צעירים, מהם רוכב אחד נהרג.
בנתניה נפגעו 212 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020) מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 22 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בחמש השנים האחרונות בעיר. בבת ים נפגעו 201 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 12 רוכבים צעירים.
על פי דו"ח של עמותת אור ירוק, חלקם של הרוכבים הצעירים במצבת בעלי הרישיונות לכלי רכב דו גלגליים בשנת 2019 נאמד בשיעור של 8.3%, אך חלקם בהרוגים באותה שנה נאמד בשיעור של 40.9% מכלל הרוכבים ההרוגים – כמעט פי חמישה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה