מדדים ומחקרים

ל-80% מגולשי האינטרנט חשוב שהמידע שלהם לא יעבור לחברות מסחריות

על פי מדגם של חברת אבטחת המידע ESET כ-61% מהציבור מודעים לעובדה שחברות מסחריות אכן עוקבות אחריהם באינטרנט, אך לא יודעים לציין באיזה אופן זה נעשה. וגם: האם נצטרך לשלם בעתיד על השימוש בפייסבוק?
כפיר אדר | 
דוח האינטרנט של בזק (צילום יח"צ)
בשבועות האחרונים התעורר שיח באשר לפי'צר האבטחה של אפל App Tracking Transparency. אם בעבר היה ניתן לעקוב באופן אוטומטי אחרי הגולשים ברשת, כעת האפליקציות יאלצו לבקש הרשאה לעקוב אחר הפעילות של הגולש באופן מקוון.
חברות מסחריות דוגמת פייסבוק מודאגות מהשינוי הזה עקב כך שהפעילות הכלכלית שלהן נשענת על איסוף מידע והצגת תכנים ומודעות מותאמות אישיות לגולש. אבל מה לגבי המשתמשים? האם גולשי אינטרנט בישראל מודעים למעקב האפליקציות אחריהם?
מדגם מייצג שערכה חברת אבטחת המידע ESET בשיתוף עם מכון גיאוקרטוגרפיה מעלה כי לכ-80% מהציבור בישראל חשוב שהמידע אודות הפעילות שלו באינטרנט לא יועבר לחברות מסחריות. 61% מהציבור מודעים לעובדה שחברות מסחריות אכן עוקבות אחריהם באינטרנט, אך לא יודעים לציין באיזה אופן זה נעשה.
מתברר כי כ-60% לא היו בטוחים או שלא ידעו, שהמידע שהאפליקציות במכשירים שלהם אוספות הוא מידע כמו תמונות, מיקום, הרגלי גלישה, קריאה, קנייה ואפילו הוצאות כספיות.
האם נצטרך לשלם בעתיד על השימוש בפייסבוק?
אחת השאלות בה עוסקים לאחרונה מאז הכריזו על פיצ'ר ההגנה החדש, היא כיצד פייסבוק תתגבר על כך שלא תוכל לעקוב אחר משתמשים? אחד הרעיונות שעלו ומדברים עליו בתקשורת הוא שאולי בעתיד תהיה לפייסבוק גרסה בתשלום, או אם נעדיף את הגרסה החינמית נוכל להשתמש בה אך נצטרך לאשר מעקב אחרינו ואחר המידע שלנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה