מדדים ומחקרים

המוצר הבסיסי ייעלם מהסופרמרקטים מישראל? זו הדאגה לקראת החגים

בכל שנה ישראל מייבאת כ-60% מהעגבניות הנמכרות בה. לגבי תקופה זו, הפגיעה בחקלאי העוטף המספקים כ-60% מהעגבניות הישראליות, הביאה השנה למחסור וגם היבוא מטורקיה נעצר והעגבניות מירדן זוהמו ולא מייבאים משם
מערכת ice |  1
פירות וירקות במבצע (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
במדד המחירים לצרכן שפורסם השבוע, נתון אחד בלט מעל כולם ועורר דאגה גדולה. מחיר העגבניות זינק בחודש אוגוסט בלא פחות מ-37%. אין ספק שהמחיר יקר ובכלל הירקות בישראל מטפסים בתקופה הזו של השנה מדי שנה, אבל האם המחירים יירדו בכלל?
פרופ’ יורם קפולניק, מנכ"ל קרן בארד הסביר למאקו: "אנחנו גאים בדיאטה הים תיכונית שבמרכזה ירקות טריים והסלט שבו מככבת העגבנייה, לעומת הסלט האירופאי שמתבסס על חסה בעיקר. אבל בישראל יש ירידה של כ-20% בצריכת ירקות טריים לעומת לפני 20 שנה ושל כ-35% בפירות טריים, בעיקר בגלל המחיר שלהם, שפוגע בשכבות היותר חלשות שירקות ופירות הם חלק די מרכזי בתזונה שלהם".

בכל שנה ישראל מייבאת כ-60% מהעגבניות הנמכרות בה. כאשר בדרך כלל חקלאי העוטף הם שמספקים כ-60% מהעגבניות הישראליות, אך בשל הנסיבות המיוחדות עם המלחמה והפגיעה בשטחי הגידול, היבוא מטורקיה שנעצר והעגבניות מירדן שזוהמו גרמו לזינוק במחירים.
לסיום אמר בנימה אופטימית: "המחירים יירדו ככל שהטמפרטורה בלילה תרד לכ-21 מעלות. אז מי שיש לו עכשיו שתילים עם פרחים, כך שבתוך 4-5 שבועות יהיו לו עגבניות, אז אני מניח שאחרי החגים, ואולי כבר בסוכות, יש סיכוי גבוה שמחיר העגבנייה יירד ל-7-8 שקלים לק"ג. אנחנו כבר לא נראה עגבניות במחיר של 3-4 שקלים לק"ג, אלא אם כן תוכנית משרד החקלאות היא גם להוריד את מחיר המים לחקלאים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז תוכלו פחות, אף אחד לא רעב כאן
    מבין עניין 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותפסיקו להתבכיין
    סגור