מדדים ומחקרים

סקר בחירות מפתיע: הממשלה מתחזקת, גנץ ממשיך לאבד מנדטים

גוש האופוזיציה, ללא המפלגות הערביות, מוביל עם 58 מנדטים, בעוד גוש הקואליציה הנוכחית עומד על 52 מנדטים - צמצום של 2 מנדטים בפער ביניהם לעומת הסקר הקודם. בחלוקה למפלגות, הליכוד בראשות בנימין נתניהו שומר על כוחו עם 22 מנדטים, בעוד המחנה הממלכתי בהובלת בני גנץ מאבד מנדט נוסף ויורד ל-20 מנדטים
מערכת ice |  5
בנימין נתניהו ובני גנץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
בעיצומה של תקופה רוויית מתח ואי-ודאות בישראל, סקר פוליטי חדש שהתפרסם במעריב הבוקר (שישי) חושף שינויים משמעותיים בנוף הפוליטי. על רקע המשא ומתן המורכב לשחרור חטופים והמתיחות המתמשכת בגבול הצפון, מסתמנת מגמה של צמצום הפער בין הגושים הפוליטיים העיקריים במדינה.
הממצאים המרכזיים מראים כי גוש האופוזיציה, ללא המפלגות הערביות, מוביל עם 58 מנדטים, בעוד גוש הקואליציה הנוכחית עומד על 52 מנדטים - צמצום של 2 מנדטים בפער ביניהם לעומת הסקר הקודם. בחלוקה למפלגות, הליכוד בראשות בנימין נתניהו שומר על כוחו עם 22 מנדטים, בעוד המחנה הממלכתי בהובלת בני גנץ מאבד מנדט נוסף ויורד ל-20 מנדטים. יש עתיד של יאיר לפיד מתחזקת במנדט ל-15, וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן יורדת למנדט ל-14.

תנודות משמעותיות נרשמות גם בקרב המפלגות הקטנות יותר. עוצמה יהודית של איתמר בן גביר מזנקת ל-10 מנדטים, בעוד ש"ס והדמוקרטים שומרות על כוחן עם 9 מנדטים כל אחת. יהדות התורה נשארת יציבה עם 7 מנדטים, וחד"ש-תע"ל יורדת ל-5 מנדטים. רע"ם, לעומת זאת, מתחזקת ל-5 מנדטים. הציונות הדתית נותרת עם 4 מנדטים, בעוד הימין הממלכתי ובל"ד אינן עוברות את אחוז החסימה.
בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, המרוץ נותר צמוד ביותר. נתניהו מוביל בפער זעיר של 1% בלבד על גנץ, עם 41% תמיכה לעומת 40% בהתאמה. 19% מהנשאלים הביעו חוסר ודאות בנושא זה. נתונים אלו משקפים את המורכבות הפוליטית הנוכחית בישראל ואת הקושי של הציבור להכריע בין המועמדים המובילים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    במציאות גנץ לא עובר אחוז חסימה
    דנה 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    4 1
    נתניהו הוא ראש הממשלה הבא. הטיפש הארוך לא עובר אחוז חסימה.
    סגור
  • 3.
    רק אתכם זה מפתיע. פילבר שאף פעם לא טועה בסקריו
    זהירות ספוילר! 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מנבא לנתניהו ניצחון בבחירות הבאות.
    סגור
  • מתנבא שנתניהו לוקח את הבחירות הבאות. (ל"ת)
    זהירות ספוילר 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    עכשיו כשאנחנו מבינים שהאופוזיציה אשמה בהכל נתניהו יתחז (ל"ת)
    Cb 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    סקר=שקר
    שמעון לוי 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ביום הבחירות ביבי ייקח בענק,וגם בבחירות שיהיו אחרי
    סגור