מדדים ומחקרים

סקר בחירות משוגע: נתניהו בשיא מנדטים, יישאר בראשות הממשלה?

הליכוד בראשות בנימין נתניהו היה זוכה ב-24 מנדטים, כשהמחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מגיע למקום השני עם 21 מנדטים. תמונת הגושים מראה יתרון משמעותי לאופוזיציה הנוכחית עם 66 מנדטים, לעומת 54 מנדטים לקואליציה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
סקר חדש שנערך על ידי מכון קנטאר עבור כאן חדשות מציג תמונת מצב מעניינת של המפה הפוליטית בישראל. לפי הסקר, אילו היו נערכות בחירות כיום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו היה זוכה ב-24 מנדטים, כשהמחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מגיע למקום השני עם 21 מנדטים.
באופן מפתיע, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מתייצבת במקום השלישי עם 14 מנדטים, כשיש עתיד של יאיר לפיד אחריה עם 13 מנדטים. ש"ס מקבלת 10 מנדטים, ואילו הדמוקרטים, עוצמה יהודית ויהדות התורה זוכות כל אחת ב-8 מנדטים. בתחתית הרשימה נמצאות חד"ש-תע"ל ורע"מ עם 5 מנדטים כל אחת, והציונות הדתית עם 4 מנדטים בלבד.

תמונת הגושים מראה יתרון משמעותי לאופוזיציה הנוכחית עם 66 מנדטים, לעומת 54 מנדטים לקואליציה. עם זאת, הסקר בדק גם תרחיש נוסף בו מוקמת מפלגת ימין חדשה בראשות נפתלי בנט, אביגדור ליברמן וגדעון סער. בתרחיש זה, המפלגה החדשה זוכה ל-28 מנדטים והופכת לגדולה ביותר, כשהליכוד יורד ל-21 מנדטים והמחנה הממלכתי ל-16 מנדטים.
בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו מוביל על פני גנץ עם 36% לעומת 30%, כש-34% סבורים שאף אחד מהם אינו מתאים. מול לפיד, נתניהו מוביל ביתר שאת עם 37% לעומת 28%. הסקר, שנערך בקרב 605 נשאלים מכל המגזרים, מצייר תמונה של מפה פוליטית מפוצלת ודינמית, כשהאפשרות של מפלגת ימין חדשה עשויה לשנות את המאזן הפוליטי באופן דרמטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה