מדדים ומחקרים

סקר בחירות חדש ומפתיע: בנט ראוי מנתניהו לראשות הממשלה?

בסקר חדשות 12, מול נפתלי בנט, נתניהו מפסיד בפער קטן (32% לעומת 34%), ומול בני גנץ הפער מצטמצם אף יותר (33% לנתניהו לעומת 28% לגנץ). נתונים אלה מצביעים על חוסר שביעות רצון כללי מהמנהיגות הקיימת ועל חיפוש אחר אלטרנטיבות. וגם: האם הציבור תומך בהפסקת המלחמה?
מערכת ice |  3
הליכוד וימינה (צילום יונתן סינדל פלאש 90 עריכה אייס)
סקר חדש שפורסם ב"אולפן שישי" בחדשות 12 חושף תמונה מורכבת ומטרידה של החברה הישראלית, כשנה לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל. הממצאים מצביעים על פיצול עמוק בדעת הקהל בנוגע לסוגיות מרכזיות כמו החזרת החטופים, הערכת תפקודם של מנהיגי המדינה, ועתידה הפוליטי של ישראל.
אחד הממצאים המפתיעים ביותר בסקר נוגע לסוגיית החטופים. 63% מהציבור הכללי תומכים בקידום עסקה להחזרת החטופים, כולל 44% ממצביעי גוש נתניהו ו-85% ממתנגדיו. נתון זה מצביע על קונצנזוס נדיר בחברה הישראלית המקוטבת, ומדגיש את הדחיפות שהציבור מייחס לנושא זה. עם זאת, 12% מהנשאלים עדיין מתנגדים לעסקה, מה שמעיד על מורכבות הסוגיה ועל הדילמות המוסריות והביטחוניות הכרוכות בה.

הסקר חושף תמונה מדאיגה של אמון הציבור במנהיגיו. רק 36% מהנשאלים סבורים שבנימין נתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה, לעומת 23% התומכים ביאיר לפיד. מה שמטריד עוד יותר הוא ש-36% סבורים שאף אחד מהשניים אינו מתאים לתפקיד. נתונים אלה מעידים על משבר אמון עמוק במערכת הפוליטית הישראלית ועל הצורך הדחוף בחלופות מנהיגות.
כשמשווים את נתניהו למועמדים אחרים, התמונה נעשית מורכבת עוד יותר. מול נפתלי בנט, נתניהו מפסיד בפער קטן (32% לעומת 34%), ומול בני גנץ הפער מצטמצם אף יותר (33% לנתניהו לעומת 28% לגנץ). נתונים אלה מצביעים על חוסר שביעות רצון כללי מהמנהיגות הקיימת ועל חיפוש אחר אלטרנטיבות.
הביקורת על הנהגת המדינה מתחדדת עוד יותר כשבוחנים את הערכת הציבור לתפקודו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. 67% מהנשאלים מעריכים את תפקודו כגרוע, כולל 41% ממצביעי גוש נתניהו ו-53% מהמזדהים כימין. נתונים אלה משקפים חוסר אמון עמוק בניהול הכלכלי של המדינה בתקופת המלחמה ומעלים שאלות לגבי היכולת להתמודד עם האתגרים הכלכליים העצומים שעומדים בפני ישראל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חחחחחח..... מישהו מאמין לסקרים של ערוץ קוקה קולה (12) (ל"ת)
    בנט אדם היסטרי 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שימשיכו לחגוג בערוץ השקר
    מהמרכז 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העם לא טיפש
    סגור
  • 1.
    חחחחחח....... (ל"ת)
    Gasi 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור