בארץ

באופוזיציה מגיבים להכרעת בג"ץ: "יש שופטים בירושלים"

לאחר הכרעת בג"ץ כי יש לגייס את בני הישיבות ולהפסיק תקצוב לישיבות ולכוללים שלא קיבלו פטור, חברי הכנסת מהאופוזיציה מגיבים " הכריע את המובן מאליו"
דורון בלוך | 
בני גנץ וגדעון סער (צילום פלאש 90, פלאש 90/ יונתן סינדל)
לאחר שבג"ץ הודיע היום (שלישי) על פסיקתו כי יש לגייס את בני הישיבות, חברי הכנסת מהאופוזציה הגיבו בתמיכה "ובסך הכל מה? פורסמה היום פסיקה שמרנית של בג״ץ, ולפיה חוק הוא חוק, ושוויון הוא שוויון, ודם הוא דם, ולא ניתן להמשיך ולהעביר כספי תמיכות לאלו שמבחינתם חוק הוא לא חוק, שוויון הוא לא שוויון, ודמם סמוּק יותר מהדם של שאר העם" כתבה חה''כ מירב כהן (יש עתיד) בחשבון ה-X שלה.
חה״כ גדעון סער הגיב על ההחלטה "שמרנים וליברלים: יש שופטים בירושלים" וחה''כ אביגדור ליברמן אמר ״לאחר שנים של מריחות ושל ניסיונות להגיע לפשרות ולהבנות, בית המשפט העליון קיבל החלטה שעושה צדק עם הציבור שנושא בנטל", חברת מפלגתו חה''כ יוליה מלינובסקי כתבה כי בג"צ הכריע את המובן מאליו" וכן ש"זהו צו השעה וצורך קיומי"

בעוד רוב חברי האופוזיציה הוציאו הודעות חגיגיות, חה''כ בני גנץ בחר במסר מפייס לציבור החרדי, אך תקף את הממשלה ״אחיי החרדים,  זה לא בג״ץ, וזה לא אתם. זה ראש הממשלה והשרים בממשלתו שלא חיפשו פתרונות לגיוס ולשירות המדינה, אלא פתרונות לתחזוק הקואליציה" אמר והוסיף "לא מאוחר להגיע להסכמות, שישרתו את המדינה, ויביאו לשירות ישראלי. השירות הוא צורך ביטחוני וגם חובה מוסרית, לא במקום עולם התורה, אלא כדי שנוכל להמשיך להתקיים במדינה של כולנו - חרדים, ערבים, חילונים וכל חלקי החברה, ביחד. הגיע זמן מתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה.״
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה