בארץ

סער בביקורת חריפה נגד נתניהו: "אתה לא קיסר"

חה''כ גדעון סער מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו "אתה לא מלך" ונגד הממשלה "שיטת הפול גז בניוטרל, מקסימום מאמץ, אפס תוצאות״
דורון בלוך |  1
גדעון סער (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
חה''כ גדעון סער התייחס היום (שני) בדיון במליאת הכנסת למכתב האזהרה שקיבל ראש הממשלה נתניהו וביקר את התנהלות הממשלה ״כל מי שעיניו בראשו כבר מבין שהמגה מחדל של 7 באוקטובר נעוץ בשנים ארוכות של התנהלות מהסוג המתואר בהחלטה של ועדת החקירה".
"זה לא אופייני רק לפרשת כלי השיט. חמישה בכירים ובראשם ראש הממשלה קיבלו מכתבי אזהרה. אבל האמת היא שמדינת ישראל היום תחת אזהרה" אמר סער "אי אפשר לנהל יותר את המדינה בדרך המופקרת הזו, כולל בנושאים הרגישים ביותר. פשוט אי אפשר! איך נקרא לקבלת החלטות גורליות בלי תהליך סדור של קבלת החלטות תוך עקיפת הממשלה וגורמי המקצוע, בלי לדון בהשלכות, בלי עבודת מטה?  זאת הפקרות, כפשוטה! דרך כזו של התנהלות יכולה להיות מבוססת רק על קונספציה!״.
עוד התייחס חה''כ סער לדברי הוועדה כי רה"מ "הפך את המל"ל לגוף ביצוע של ראש הממשלה, שפעל במקביל ובסתירה למשרד הבטחון בתחומי אחריות והמומחיות של משרד הבטחון.
״הייתה לי הזכות בממשלתך הראשונה לכתוב את ההחלטה החשובה על הקמת המל"ל. אבל כשאתה קורא מה מיוחס לך ולראש המל"ל דאז: שיטה של עקיפת הממשלה, חברי הממשלה, החלטותיה ומערכת הבטחון. בשביל זה הוקמה המל"ל? על מנחם בגין נאמר שהוא ראה את עצמו כ"ראשון בין שווים". היה מי שאמר שהשרים ראו בו ראשון והוא ראה בהם שווים. הדרך ההפוכה: מי שפועל תוך עקיפת ממשלתו שלו, בעצם באופן שאין משקל לאף גורם אחר, גם לא לממשלה עצמה, אבל: אתה לא קיסר! אתה לא מלך!״.
בהמשך דבריו, ביקר סער את התנהלות הממשלה ונתניהו על אי מינוי הנשיא לבית המשפט העליון ״אתה ניסית להפוך את ישראל למדינה אחרת, לרסק את המסורת המשטרית והחוקתית שלה. אתם עדין מנסים! במשך למעלה מ-8 חודשים אין מקיימים את החובה החוקית לבחור את נשיא בית המשפט העליון. רשות עצמאית, שמתפקידיה לקיים ביקורת שיפוטית עליכם כרשות המבצעת. שמתפקידה על פי חוק להוציא צווים כשנדרש נגד הרשות המבצעת. אתם פועלים במתכוון לייצר תוהו ובוהו, לפגוע במעמדה, בתפקודה.  למה? כי אין לשר המשפטים רוב בוועדה לבחור את מי שהוא היה רוצה. אז מה עושים? לא בוחרים! אתם רוצים לעשות לבית המשפט העליון את מה שבן גביר עושה למשטרה? מה זה, נשיא בית המשפט העליון זה איזה פקיד זוטר באיזה משרד ממשלתי? ואני אספר לך ראש הממשלה מה יהיה הסוף? אתם תבזו ותתבזו! ובסוף השופט עמית יהיה נשיא בית המשפט העליון. זאת שיטת הפול גז בניוטרל, מקסימום מאמץ, אפס תוצאות״
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לוזר
    אש 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סער אתה מדבר כך כי אתה יודע שלא תחזור לליכוד ןהחברי הליכוד הקיאו אותך מתוכנו, אתה סיימת את דרכך הפוליטית.
    סגור