דיגיטל וטק

אילון מאסק יעזור לישראל במלחמה עם לבנון? התוכנית הדרמטית נחשפת

אילון מאסק, שתכנן לספק את השירות של חברת סטארלינק שבבעלותו ברצועת עזה ללא עלות, ועורר זעם בישראל, ירד מהמהלך ואף הגיע לביקור הזדהות בישראל. כעת, נודע כי דווקא ישראל היא זו שתשתמש בשירות במקרה של מלחמה קשה עם לבנון
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו, אילון מאסק (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
בתחילת המלחמה, אילון מאסק, אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, עורר זעם בישראל אחרי שהודיע כי הוא יפעיל את שירותי הלוויין של חברת סטארלינק שבבעלותו ברצועת עזה ללא עלות, בדיוק כפי שעשה במלחמה באוקראינה, ובכך היה מספק לרצועה קליטה סלולרית בלתי מוגבלת.
הזעם בישראל עשה את שלו, מאסק התקפל ויתרה מכך אף הגיע לביקור הזדהות בישראל וסייר בקיבוצים שנטבחו ב-7 באוקטובר ובכנסת ישראל. הבוקר (שלישי) נחשף ב"כלכליסט" כי דווקא ישראל היא זו שעשויה להשתמש בשירות של סטארלינק במקרה של מלחמה קשה עם לבנון.
כעת, ישראל מתכננת, כך על פי הדיווח, להתבסס בשעת חירום על שירותי סטארלינק בצפון, זאת במקרה של תרחיש עלטה, במסגרתו ייפגעו תשתיות החשמל בישראל ולא תהיה קליטה או חשמל כאן, ובכך למעשה המדינה תתבסס על אלפי הלווינים שמפעילה החברה ובכך תוכל להפעיל את החמ"לים שלה ולהתנהל בשגרת חירום.
למעשה, המהלך הצפוי מגיע אחרי שבחודש פברואר האחרון, שר התקשורת שלמה קרעי, חתם על רישיון ההפעלה והשימוש של סטארלינק בישראל, כאשר כבר נעשה בו שימוש ברצועת עזה לגורמים המגישים סיוע הומניטרי.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מאינה לו
    א.א 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצטערת אני לא מאמינה לו לא יודעת למה מרגישה שנצפה ממנו לבגידה פשוט לא מאמינה לבנאדם ראו הוזהרתם!
    סגור
  • תאמיני לגאון וכבר עובד עם הסטראלינג בישראל (ל"ת)
    עירן 06/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור