מדדים ומחקרים

דו"ח סיילספורס חושף: האתגר שעימו מתמודדים ארגונים בהטמעת AI

מדו"ח State of Sales של סיילספורס, המובילה העולמית ב-AI CRM, עולה כי 80% מצוותי המכירות בישראל הטמיעו או מנסים להטמיע בינה מלאכותית, בדומה למצב הכללי בעולם (81%), בעוד ש-15% נוספים מהצוותים בוחנים את הטכנולוגיה
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
מדו"ח State of Sales של סיילספורס, המובילה העולמית ב-AI CRM, שערכה סקר גלובלי בקרב 5,500 אנשי מכירות בארגונים מ-27 מדינות, בהן ישראלים, עולה כי 80% מצוותי המכירות בישראל הטמיעו או מנסים להטמיע בינה מלאכותית, בדומה למצב הכללי בעולם (81%), בעוד ש-15% נוספים מהצוותים בוחנים את הטכנולוגיה.
תוצאות הדו"ח מצביעות על היתרון המרכזי של בינה מלאכותית במכירות בישראל – יכולתה לסייע בהתאמה האישית ללקוחות. לצד זאת, המחקר מדגיש כי  המכשול העיקרי שצוותי המכירות בישראל נתקלים בו בעת הטמעת בינה מלאכותית הוא אינטגרציה לקויה עם מערכות הטכנולוגיה הקיימות. הדו"ח מבהיר כיצד צוותי המכירות מאזנים בין ההתקדמות הטכנולוגית לבין בניית אמון אישי עם לקוחות, בעודם מנווטים בשוק המכירות העכשווי והתחרותי.
התוצאות המרכזיות של המחקר, מצביעות על כך שאימוץ טכנולוגיית ה-AI עולה אך עדיין קיימים פערי אמון ודאטה. הטמעת כלי בינה מלאכותית בעבודת צוותי המכירות גוברת ככל שהם שואפים לפרודוקטיביות גבוהה יותר ויצירת התאמה אישית (פרסונליזציה) בפניה ללקוחות. עם זאת, אנשי המכירות בישראל מעידים על חשש לגבי התממשקות לקויה עם התשתית הטכנולוגית הקיימת בארגון, אבטחת מידע וחוסר האמון של הלקוחות מונעים מהטכנולוגיה להגיע לכדי מימוש מלוא הפוטנציאל שלה.
עוד עולה מהמחקר, כי עובדי המכירות אינם ממהרים לעזוב, ונשארים בכיסאם. על רקע שוק העבודה העולמי המאתגר וההאטה הגלובלית, המחקר מצא כי גם עובדי המכירות אינם ממהרים לעזוב, ונשארים בכיסאם.

בעולם, צוותים מדווחים על שיעור עזיבה של 18% בממוצע ב-12 החודשים האחרונים - לעומת 25% ב-2022. ובארץ, 24% הוא שיעור העזיבות המוערך בממוצע בשנה האחרונה, כאשר 3% מאנשי המכירות בישראל העידו כי הם מחפשים כרגע לעבור לחברה אחרת.
בנוסף, המחקר מצביע על כך שנציגי מכירות מתקשים למצוא זמן לעמוד בציפיות הלקוחות. שינוי ציפיות הלקוחות הוא האתגר המכירתי המוביל בעולם, אך קשה למצוא זמן ליצירת קשר.
נציגי מכירות בישראל מבלים בממוצע רק 26% משעות העבודה בשבוע בקשר עם לקוחות, לעומת 30% ברחבי העולם. מחצית מאנשי המכירות בישראל מעידים כי ציפיות גוברות מצד הלקוחות מהוות אתגר גדול יותר לעומת אשתקד.
איתי מרגלית, סגן נשיא אזורי ומנהל הפעילות העסקית של סיילספורס בישראל: "שילוב AI בתהליך המכירה הוא כבר לא nice to have, אלא חובה עבור ארגונים רבים", מסביר. אנו רואים כי ההשפעה של AI היא הגדולה ביותר כאשר כל כלי הטכנולוגיה של הצוות מאוחדים תחת פלטפורמה אחת, כמו למשל Sales Cloud המאפשרת לאנשי מכירות למנף דאטה מקיף לתפוקות המדויקות והרלוונטיות ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה