מדדים ומחקרים

הנושא החם של השבוע: מה הישראלים חשבו על המעצר בשדה תימן?

המהומות בבסיס הצבאי זכו לסיקור נרחב. באתרי החדשות הוזכרו 1,296 פעמים. בטלוויזיה - יותר מ-3,000. מה היו הפוסטים הבולטים בנושא ברשת החברתית X? ואיך בכל זאת הצליחו הגולשים לצחוק על הנושא?
מערכת ice |  2
מחנה שדה תימן (צילום פלאש 90/ דוד גרינשפן)
בשבוע החולף הנושא שהעסיק הכי הרבה ישראלים ברשת היה מעצר החיילים על ידי המשטרה הצבאית בשדה תימן והמהומות שפרצו לאחר מכן. ביום שני השבוע הגיעה המשטרה הצבאית אל שדה תימן במטרה לעכב לחקירה חיילי מילואים שחשודים בתקיפה מינית של עציר מעזה ששהה במחנה הכליאה בשדה תימן. הנושא גרר תגובות מרובות מצד אנשי ציבור שונים וגם פוליטיקאים.
על-פי בדיקה שערכה MIG Ai הנושא הוזכר באתרי החדשות 1,296 פעמים, ברדיו ובטלוויזיה 3,085 ובעיתונים 99 פעמים. ברשתות הוזכר הנושא 24,188 פעמים. פוסטים ותגובות על הנושא גרפו 811,182 לייקים ו-186,287 תגובות. בין הפרסומים הבולטים שזכו לאזכורים רבים ברשת הוא פרסום של דורון שבתאי, ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). 
 
שבתאי נכח בשדה תימן בעת פריצת המפגינים את השער ושיתף על הדברים שראה ושמע. "חשוב לי שהעובדות יהיו ברורות כי הייתי שם כל הזמן", כתב בין השאר, "לקח מלא זמן עד שהגיעה המשטרה בכלל, והיא הגיעה רק כשהיו עשרות רבות בבסיס. זה בסיס עם המון מידע מסווג". עוד ציין: "המאורעות שקרו פה היום נולדו קודם כל בגלל נרמול אלימות. אמיתית, לא חסימת כביש". 
למרות זאת, הרשת הישראלית התייחסה גם בצורה הומוריסטית לאירועים. כך למשל בפוסט שפורסם בקבוצת "קהילת הלימונים" שמפרסמת ממים ופרסומים הומוריסטיים פורסמה תמונה מסרטון מפורסם על סופגניות בחג החנוכה. בתמונה כתוב "יאללה לתחת". "צחי המפרום", החתום על המם, הוסיף את הכיתוב "מילואמניקים בשדה תימן כשהם רואים נוח'בה" והתייחס בכך לאישומים בהתעללות מינית העומדים על הפרק. הפוסט זכה ל-1,900 לייקים ו-130 תגובות. 

צילום מסך. קרדיט: צחי המפרום/קהילת הלימונים/פייסבוק
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מבין במה הם גיבורים ? לדחוף לעציר מקל מטאטא
    יויו 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עמוק לתחת זה גבורה? אם למחבל הנוחבה הזה מגיע עונש מוות תשפטו אותו ותוציאו להורג. חבורה של סוטי מין שמתעללת בעציר הם לא גיבורים אלא חולי נפש ומטומטמים.בהתחשב בנזק שעוד ייגרם בעולם.
    סגור
  • אתה טועה ומטעה
    עמיר 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה פייק ניוז של הפרקליטות ודיפ סטייפ להגיד דבר כזה מה הקשר מקל של מטאטא למה לשתף םעולה עם אויביי ישראל דחפו לו טלפון דרך אגב חברה אחרת יפעת אמרו שיש בערך עשירית מההיסכורים לא ברור מאיפה הם או אתם מנצפיצים למרות שברור שיש יותר מאשר פחות לא יודע אבל זה היה טלפון בטוסיק של המחבל לא מקל אל תהיה אנטישמי
    סגור