בארץ

יאיר גולן על המעצר בשדה תימן: "מדינה פשיסטית או ליברל-דמוקטית"

חוקרי מצ''ח שהגיעו לעצור לוחמים בבסיס שדה תימן בעקבות תלונות על התעללות מצידם בעוצרים מעזה, והמהומות שפרצו בעקבות ההתנגדות לכך, יו''ר מפלגת הדמוקרטים מגיב "מי שמאפשר לכהניסטים להיכנס לממשלה מגלה עד כמה חמורה התופעה כשהם בוחרים למרוד בצבא"
דורון בלוך |  2
יאיר גולן (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
בעקבות המקרה בו חוקרי מצ''ח הגיעו לבסיס שדה תימן ועצרו מספר לוחמים בחשד להתעללות בעצורים בטחונים, מה שהוביל לסערה ולמפגינים רבים שהגיעו למקום, ובתוכם חברי כנסת ושרים מהימין, שהגיעו להביע התנגדות למעצר הלוחמים, הגיבו על כך יו''ר מפלגת הדמוקרטים יאיר גולן וחברת מפלגתו מרב מיכאלי.
"הגענו לזמן הכרעה" אמר גולן והוסיף "מדינת יהודה הפשיסטית או מדינת ישראל הליברל-דמוקרטית. מי שמאפשר לכהניסטים להיכנס לממשלה מגלה עד כמה חמורה התופעה כשהם בוחרים למרוד בצבא. ככל שבוצעו עבירות פליליות על ידי חיילים שפעלו בניגוד לפקודות - חובת הצבא והמדינה לחקור אותם. אסור לצבא לאפשר לתופעות של פלנגות עבריינות לעשות בצבא כרצונם. כרגיל - שתיקת ראש הממשלה מדברת בעד עצמה".
חה״כ מרב מיכאלי אמרה על כך "‏צה"ל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם, ולכן הוא חייב לעצור ולחקור את הטענות הנשמעות כבר חדשים על ההתעללות הבלתי חוקית בתוך שדה תימן.  אלה שעוברים על פקודות הצבא מסכנים את מעמדו של צה"ל ומעמידים את כל לוחמיו ואת מדינת ישראל בפני סכנת סנקציות בינלאומיות. ‏מי שלא רוצה פלנגות במקום צבא צריך לעמוד עכשיו לצד הצבא והפצ״רית. זה מאוד פשוט. רק חבל שלחברי הממשלה הכושלת בהיסטוריה זה לא ברור." את דבריה סיימה מיכאלי באמירה "‏זה רגע שחושף עד כמה זה מאבק על קיומה של ישראל הציונית, היהודית, הדמוקרטית, המוסרית".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גולן
    א 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שפסיט זה אתה ופושעי קפלן שאתה הולך להפגין יחד איתם תתביש לך איש עלוב
    סגור
  • 1.
    סתום כבר עבריין מסית וממריד שמטיף לנו על ליברליזם (ל"ת)
    דן 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור