בארץ

"ניתוק אדיר": חה''כ רוטמן בצעד חריג בעקבות המהומות בשדה תימן

בצעד חריג, חה''כ שמחה רוטמן נעל את הדיונים בוועדת הכנסת בעקבות המהומות בשדה תימן ניתוק אדיר של מערכות המשפט והאכיפה, שמנהלות  רדיפה אחר מילואימניקים. לאור ההתנהלות המחפירה, אני מסיים את הדיונים להיום".
דורון בלוך |  6
שמחה רוטמן (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
בעקבות המהומה שפרצה היום (ראשון) בבסיס שדה תימן, שם לוחמים נעצרו על ידי חוקרי מצ''ח בחשד להתעללות בעצורים בטחונים מעזה, ובעקבות כך כך עשרות מפגינים פרצו לבסיס כמחאה, בהם גם חברי כנסת, יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן נעל את הדיונים שהתקיימו בוועדת החוקה.
"אנחנו מנהלים פה דיון כביכול אקדמי ורגוע על צו איסור הלבנת הון, בזמן שחיילים שלנו נעצרים בצורה משפילה ומזעזעת ע"י אנשי מצ"ח, שפושטים על בסיס צבאי כאילו מדובר ב"פעולה הירואית" טען חה''כ רוטמן "זה דבר שאנחנו לא יכולים לעבור עליו בשתיקה.  קיימנו דיון על התנהלות גופי התביעה והאכיפה אל מול גיבורים שיצאו להילחם ב-7.10 וקיבלנו תשובות לא מספקות מהפרקליטות והמשטרה". 
עוד הוסיף רוטמן לטעון כי "לפני שנוקטים צעד כנגד מי מהלוחמים שלנו צריך לקחת בחשבון שמדובר במלחמה, ומדובר בגיבורים. גם אם יש איזה צורך לחקור, החקירה חייבת להיעשות בכבוד תוך לקיחה בחשבון גם של האפקט המצנן. התלוננו פעמים רבות בוועדה על כך שעל הסתה לטרור, לפני פתיחה בחקירה, הפרקליטות מקשה ודורשת אישור כדי שלא יהיה אפקט מצנן על חופש הביטוי. כך גם לפני שחוקרים עיתונאי, או כשחוקרים שופט או ח"כ. הלוחמים הגיבורים שלנו ראויים לכבוד לפחות כאילו היו עיתונאים".
את דבריו חתם חה''כ רוטמן בביקורת נוקבת "אנו רואים שוב ושוב ניתוק אדיר של מערכות המשפט והאכיפה, שמנהלות  רדיפה אחר מילואימניקים, לוחמים גיבורים,  שעזבו הכל כדי להגן עלינו מפני מחבלי הנוח'בה, שלכנות אותם "חיות אדם" זו מחמאה. לאור ההתנהלות המחפירה, אני מסיים את הדיונים להיום".
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    משהו דפוק אצלו (ל"ת)
    שושנה 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    לוין ורוטמן ידיהם מגועלות בדם ה7/10 (ל"ת)
    מימי בירון 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    נדפק לכולכם השכל?
    צב נינג'ה 07/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מבין את הזעם והתיסכול כלפי מערכת המשפט שכביכול רודפת חיילים ולוחמים אבל אבל אבל אם אכן קרה זה מוצדק? אז אם זה כזה מוצדק למה לא בפרסייה? למה החיילים לא מתעללים בעצורי מוחבה בפומבי? למה אין תלייה של אנשים ורוצחים בכיכר הראשית בתל אביב? כי אולי זה לא הדרך של עם ישראל? אולי כי אנו שונים מהרוצחים והאנסים שאנו כולאים? כן סרור שעדיף פתרון קל כדור בראש וגמרנו אבל זה זה ילך לשני הצדדים...... פעילי ימין קיצוני שיבצעו פשעים מטועבים גם יזכו לכדור בראש, זה מה שאנו רוצים? מדינת טהרן? עונש מוות חוקי במדינה מושחתת על מלא מלא? כי אז זה סך הכל צעד אחד קטן ואפשר להאשים כל מי שרוצה עד לעונש מוות, כל מי ש"מפריע" יהיה אפשר להאשים באיזה בולשיט כזה או אחר. לדעתי זאת הדרך הנכונה, עדיף ככה מאשר שחיילי האו"ם יבואו לפתח הבסיס ויקחו את החיילים שלנו, עדיף שאת תהיה חקירה פנימית שלנו, נזיפה והביתה, אף אחד לא חשב על זה?
    סגור
  • 3.
    ממשלת חורבן-לא יהודית,לא ציונית ובטוח לא ישראלית (ל"ת)
    אמירה 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    רוטמן,החיילים שלנו לא אנסים,זה לא צה"ל שלנו (ל"ת)
    מורדי 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לוין ורוטמן
    א 07/2024/29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תמשיכו במה שהתחלתם ברפורמה המשפטית המצב של היום לא יכול להמשך
    סגור