בארץ

הממשלה אישרה: גיל הפטור ממילואים יעלה

מבלי שהיה על סדר היום, אישרה הממשלה ברגע האחרון את קידום חוק הארכת שירות המילואים: "יריקה בפרצופם של לוחמי צה״ל". זאת במקביל לקידום מתן פטור משירות לחרדים: "מהמקפצה"
דורון בלוך | 
חיילי מילואים (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
היום (ראשון) אישרה הממשלה את חוק הארכת המילואים, דבר שיעלה את גיל הפטור ממילואים. על פי ההצעה, חייל מילואים שאינו קצין ישרת עד גיל 41, זאת במקום עד גיל 40, וקצינים ידרשו לשרת עד גיל 46 במקום עד גיל 45. ההצעה, שאושרה היום לאחר שלא הופיע על סדר היום, וברגע האחרון, על מנת להביאה בהמשך השבוע להצבעה במליאת הכנסת, גררה ביקורת רבה הן על עצם קיומה, והן על ההתנהלות סביבה.
חה״כ תא״ל (במיל׳) וחברה בוועדת החוץ והביטחון, שרון ניר (ישראל ביתנו), פרסמה בחשבון הX שלה: "אישור הממשלה להארכת גיל הפטור ממילואים בזמן שמעלים בכנסת את חוק ההשתמטות - זאת יריקה בפרצופם של לוחמי צה״ל ומשרתי המילואים."
ח"כ אפרת רייטן (העבודה) מסרה בתגובה לאישור החוק להארכת שירות המילואים: "מנהיגות אמיתית פועלת למען אזרחיה, מסייעת באכפתיות ומוצאת פתרונות באחריות.
היום שוב הוכיחה הממשלה כמה היא לא ראויה. מכבידים על הנושאים בנטל, שגם ככה קורסים, בלי לאזן ולגייס ציבורים נוספים. החוק להארכת שירות המילואים אושר היום בישיבת הממשלה, תוך זלזול במנהל תקין- בלי ציון בסדר היום וכמחטף בסוף הישיבה כשלא כל השרים נוכחים. ככה לא מנצחים".
ח״כ רון כץ (יש עתיד) טען כי הדבר הינו 'מחטף של מזכיר הממשלה' ואמר: ״ברגע האחרון. מבלי לעדכן את השרים. כששר הביטחון בארצות הברית. ‏כשהחוק מונח מולו כבר עשרה ימים, נזכר מזכיר הממשלה לעלות את החוק להארכת שירות המילואים. ככה, חברים, מונעים התנגדות מתוך הקואליציה, מונעים מחאה ציבורית ושומרים על שקט תעשייתי בקרבת ראש הממשלה" והוסיף "‏מהמקפצה.״
חה''כ אביגדור ליברמן פרסם בחשבון ה-X שלו "ביד אחת הממשלה פוטרת עשרות אלפי צעירים כשירים משירות סדיר וביד השניה מאריכה שירות של אנשי מילואים. מהמקפצה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה