מדדים ומחקרים

הרכב הנמכר בעולם מייצר סערה: הסוף למותגים ששלטו בכבישים?

הביצועים המדהימים של טסלה מודל Y בשנת 2023 הדיחו מספר מותגי רכב מסורתיים מהמקום הראשון ברשימת הרכבים הנמכרים בעולם בשנה החולפת, בעיקר את טויוטה RAV4 וקורולה שהחזיקו בפסגה
מערכת ice | 
טרייד-אין (צילום shutterstock)

שיא היסטורי לרכב חשמלי לראשונה בהיסטוריה, רכב חשמלי מוביל את טבלת המכירות העולמית. הישג זה שייך לטסלה מודל Y מסמן נקודת מפנה בתעשיית הרכב העולמית ומעיד על המעבר המואץ לרכבים חשמליים.


הביצועים המדהימים של טסלה מודל Y בשנת 2023 הדיחו מספר מותגי רכב מסורתיים מהמקום הראשון ברשימת הרכבים הנמכרים בעולם בשנה החולפת, בעיקר את טויוטה RAV4 וקורולה שהחזיקו בפסגה.
 



בשנים קודמות, דגמים אלה הובילו את הדירוג בזכות ביקוש חזק בצפון אמריקה, סין, המזרח התיכון, אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד, ושווקים רבים באמריקה הלטינית, אפריקה ומרכז אסיה. אולם, מכירותיהם בשנה שעברה החווירו בהשוואה לטסלה.

ה-RAV4 היה הרכב החדש השני הנמכר ביותר בעולם עם 1.07 מיליון רישומים. למרות שנעקף על ידי מודל Y, מכירות ה-RAV4 עדיין היו גבוהות ב-5% לעומת 2022. הקורולה סדאן (שונה מהקורולה האצ'בק הנמכרת בבריטניה) צנחה למקום הרביעי עם 803,000 יחידות רשומות (ירידה של 19%), מאחורי הונדה CR-V, שרשמה עלייה של 18% במכירות.
טויוטה הציבה עוד שני דגמים בעשירייה הראשונה, בעוד שטסלה מודל 3 הבטיחה את המקום העשירי. שחקנים גדולים אחרים כללו את פורד F-150 וניסאן סנטרה. הדגם הסיני הפופולרי ביותר היה הסדאן הקומפקטי של BYD, ה-Qin. זה הוצב ב-25 הראשונים בעולם לצד שני דגמי BYD נוספים.
בין 25 המובילים היו 13 דגמים יפניים, חמישה אמריקאים, שלושה סינים, ושני כלי רכב קוריאניים ואירופיים. מתוכם, רק 12 הם דגמים הנמכרים בחנויות בבריטניה. נתונים אלה מדגישים את השינוי הדרמטי בשוק הרכב העולמי, כאשר יצרנים חדשים וטכנולוגיות חדשניות מאתגרים את השחקנים המסורתיים. ההצלחה של טסלה והעלייה במעמדם של יצרנים סינים מסמנות מגמה חדשה שעשויה לשנות את פני התעשייה בשנים הקרובות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה