מדדים ומחקרים
חצי חינם, שופרסל או רמי לוי: זו הרשת היקרה בישראל
התחרות בין רשתות השיווק לקראת חג השבועות מתחממת, הממצאים מראים שבסוף מאי, הסל הממוצע עמד על 1,506 שקלים, עם פער של 42% בין הסל הזול לסל היקר. בתחילת יוני, הסל הממוצע ירד ל-1,412 שקלים, והפער בין הזול ליקר הצטמצם ל-39%
לקראת חג השבועות והקיץ המתקרב בצעדי ענק, רשתות המזון מתחרות ביניהן על כיסו של הצרכן הישראלי. התחרות והמלחמה על הקונים מתחילה עוד לפני שהצרכנים עצמם מתחילים להתכונן לחג.
על מנת לבחון את השינוי במחירים לקראת החג, בדק המכון לחקר הקמעונאות סל של 61 מוצרים שכיחים בסל הקניות השוטף, עם דגש על מוצרים בעלי צריכה מוגברת בתקופה זו. הסל כלל גבינות ארוזות ומעדנייה, פסטות, רטבים, מוצרי אפייה, מאפים וירקות, ונדגם ב-12 רשתות דיסקאונט גדולות בסוף מאי ובתחילת יוני.
על פי מאקו, הממצאים מראים שבסוף מאי, הסל הממוצע עמד על 1,506 שקלים, עם פער של 42% בין הסל הזול לסל היקר. בתחילת יוני, הסל הממוצע ירד ל-1,412 שקלים, והפער בין הזול ליקר הצטמצם ל-39%.
נמצא כי הרשת הזולה בישראל בשני המדגמים שנדבקו היא רשת חצי חינם, שהציגה הוזלה של כחמישה אחוז, רשת טיב טעם שמרה על אותם מחירים, תהליך שהוביל אותה לתחתית הטבלה עם הסל היקר במדגם.
עוד ב-
רשת רמי לוי הציגה את ההוזלה הגבוהה ביותר של יותר מ-17% בערך הסל, וזינקה מהמקום הרביעי לשני. לעומת זאת, רשת שופרסל דיל צנחה מהמקום השמיני לעשירי. דוגמאות נוספות לשינויים במחירים: קשת טעמים הוזילה את הסל ב-11.7%, ומחסני השוק ב-11%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה