משפט

רמי לוי חוגג: קופיקס נתבעה ב-21 מיליון שקל ויצאה בנזק קל

תביעת ענק הסתיימה בקול ענות חלושה: ספקית של קופיקס תבעה ממנה 21 מיליון שקלים ותקבל רק 700 אלף שקלים
כפיר אדר | 
רמי לוי (צילום יחצ, פייסבוק/ רשת קופיקס)
חברת אימפופיקס, שסיפקה לקופיקס כוסות חד פעמיות ומוצרים נלווים, תבעה אותה ב-21 מיליון שקל על  תמורה שלכאורה לא שולמה ואובדן הכנסות עתידיות. ביהמ"ש המחוזי בת"א קבע כי קיים פער משמעותי בין גרסתה בתביעה לבין התשלומים המגיעים לה בפועל. קופיקס תשלם לספקית 725 אלף שקלים בתוספת הוצאות משפט
בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה לחברת קופיקס לשלם לחברת אימפופיקס כ-700 אלף שקל בלבד, לאחר שזו תבעה אותה ב-21 מיליון שקל על תשלומים המגיעים לה ואובדן הכנסות עתידיות. אימפופיקס, בבעלות דקל בן לולו, סיפקה לקופיקס כוסות חד פעמיות ומוצרים נלווים אותם היא מייבאת מסין. את חברת קופיקס ייצגו עו"ד חדוה כהן-הרמתי, שותפה במחלקת הליטיגציה במשרד פירון ועו"ד עתליה ניני ממחלקת הליטיגציה במשרד.
 
הסכסוך בין החברות פרץ ב- 2017 ובסופו הודיעה קופיקס על ביטול ההסכם בין הצדדים בשל הפרות מצד אימפופיקס. במקביל, נחתמה בין קופיקס לרמי לוי עסקת מכירה של חלק מפעילות הסופרמרקטים. אימפופיקס תבעה את קופיקס בשל נזקים שנגרמו לה לטענתה בעקבות איחור בתשלומים מצד קופיקס, ובשל העובדה שהחברה רכשה כוסות ומוצרים מתכלים אחרים מספקים מתחרים. יש לציין שהוגשה גם תביעה כנגד מטעמה של קופיקס נגד אימפופיקס.
השופט אליהו בכר קבע בפסק הדין כי אימפופיקס לא סיפקה הוכחות לנזקים הנטענים. "אין די בכך שהתובעת הוכיחה שלא הייתה ספק בלעדי למוצרי הנון-פוד לסופרים, היה עליה גם להוכיח את הנזקים שנגרמו לה – וזאת היא לא הצליחה לעשות", נכתב. השופט כתב עוד כי "לא הוכח שהיקף ההזמנות מספקים אחרים היה משמעותי כפי שטוענת התובעת".
עוד נכתב כי "יש פער משמעותי בין הסכום הנטען בכתב התביעה ובתצהירו של דקל, ובין הסכום המפורט בחוות דעת המומחה מטעם התובעת. פער זה – בסכום של עשרות מיליוני שקל, מעמיד את טענות התובעת באור בעייתי, לשון המעטה, ודי בפער משמעותי זה כדי לדחות את הנזקים הנטענים - משהתובעת לא סיפקה לבית המשפט בסיס מוצק לנזק במאזן הסתברויות".
לצד זאת, השופט קבע כי קופיקס תשלם לאימפופיקס כשני מיליון שקלים, מהם יקוזזו כמיליון וחצי שקל במסגרת קבלת תביעה שכנגד שהגישה קופיקס בגין תשלומי מקדמות ששילמה לאימפופיקס ושהוכחשו. בסך הכל נקבע כי קופיקס תשלם 725 אלף שקלים בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה