מדדים ומחקרים

גם הבינה המלאכותית קבעה: סיגריות אלקטרוניות מסוכנות לבריאות

מחקר חדש שנערך באירלנד מצא כי חומרי הטעם וריח המשמשים את מוצרי העישון עשויים לפגוע בבריאות הציבור, ללא קשר לניקוטין. צוות החוקרים עשה שימוש בבינה מלאכותית על מנת לנתח את הפירוק המולקולרי של החומרים
מערכת ice | 
סיגריות אלקטרוניות (צילום האגודה למלחמה בסרטן)
מחקר חדש שנערך בדבלין קובע כי סיגריות אלקטרוניות בטעמים מהוות סכנה לבריאות הציבור. המחקר פורסם על ידי אוניברסיטת RCSI במגזין Scientific Reports. במהלכו נעשה שימוש בבינה מלאכותית על מנת לבחון 180 סוגי חומרי טעם וריח המשמשים את תעשיית הסיגריות האלקטרוניות.
הבינה המלאכותית ניתחה את פירוק המבנה המולקולרי בהשפעת החימום המופעל עליהם בתהליך האידוי. בניסוי זוהו חומרים חדשים ומסוכנים שנוצרו בתהליך. התגלו 127 כימיקלים רעילים במיוחד, 153 כימיקלים מסוכנים ו-225 חומרים כימיים הידועים בתור יוצרים גירוי דלקתי. המחקר חושף כי ייתכן והחומרים הללו עשויים להיות רעילים עוד יותר בטמפרטורות גבוהות ושאיפה לריאות. חשוב לציין כי הרעלים שנמצאו גם ללא קשר לניקוטין הנמצא במוצר. 
צוות המחקר מסר כי בעקבות הממצאים הללו הם ממליצים על שורה של חקיקה שתעגן בחוק הגבלה על שיווק מוצרי האידוי המסוכנים. בנוסף, מזהירים החוקרים מפני גל מחלות כרוניות שצפוי להתגלות בעוד 15 או 20 שנה בעקבות השימוש הנרחב בסיגריות אלקטרוניות בטעמים. 
מדינות שונות כבר אסרו או הטילו הגבלים על ייצור או שיווק המוצרים, אך בישראל מותר השימוש בסיגריות אלקטרוניות. בשנה שעברה אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של בועז ביסמוט על איסור ייצור וישווק מוצרי עישון עם טעמים וריחות. האגודה למלחמה בסרטון קוראת לשרים וחברי כנסת נוספים לתמוך באישור החוק על מנת לקדמו ולהביאו לאישור סופי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה