בריאות

האגודה למלחמה בסרטן בקמפיין הסברה נגד סיגריות אלקטרוניות

הקמפיין מורכב משני סרטונים שכבר הופקו ועלו לראשונה ברשתות החברתיות בין השנים 2019-2022 וזכו לחשיפה נרחבת, אך אל מול התופעה המתגברת יש צורך בתזכורת רציפה לבני הנוער ולהורים
מערכת ice |  2
סיגריות אלקטרוניות (צילום האגודה למלחמה בסרטן)
כשבועיים וחצי חלפו מאז הטרגדיה במהלכה נפטר הנער מידן קלר, בן ה-16 בעקבות שימוש בסיגריות אלקטרוניות ובעוד נער נוסף מאושפז במצב בינוני, מודיעה היום (רביעי) האגודה למלחמה בסרטן כי עלתה בקמפיין הסברה. הקמפיין מלווה בהדרכות בבתי הספר בכל הארץ בשיתוף משרד החינוך. הקמפיין מורכב משני סרטונים שכבר הופקו ועלו לראשונה ברשתות החברתיות בין השנים 2019-2022 וזכו לחשיפה נרחבת, אך אל מול התופעה המתגברת יש צורך בתזכורת רציפה לבני הנוער ולהורים.

משה בר חיים, מנכ"ל האגודה הסביר כי: "אנחנו שבים ושולחים תנחומים למשפחה על מותו בטרם עת של מידן קלר, מאחלים החלמה מהירה לנער ומחזקים את משפחתו. מדובר בתופעה מדאיגה ונפוצה בקרב ילדים ונוער. הווייפ בעל המראה התמים והצבעוני עם הריחות המתוקים, מערפל את העובדה שמדובר במוצר מסוכן שגורם לתלות פיזית ונפשית. במקרים רבים בני הנוער וגם ההורים לא מבינים שמדובר בסיגריה אלקטרונית שגורמת לנזקים משמעותיים לבריאות, אני קורא להורים לשים לב. לא מדובר במוצר תמים, אלא בסכנה ברורה ומיידית האורבת בכל בית".
הסרטון הראשון בכיכובה של הדוגמנית והשחקנית ריף נאמן, בסגנון עתידני אשר מתרחש בשנת 2062, פונה לנוער ועוסק בסכנות הווייפ. הסרטון הופק על ידי משרד הפרסום ציבלין בהתנדבות ועלה לראשונה בשנת 2022.
את הסרטון השני מובילה דמות של ארנב המדובב בהתנדבות בקולו של אייל קיציס שהופק על ידי משרד הפרסום ציבלין בהתנדבות ועלה לראשונה בישראל בשנת 2019 וכלל גם הסבר על נזקים אפשריים לריאות. בין היתר אומרת דמות הארנב בסרט: "לא חבל על הריאות היפות שלכם"?
ד"ר דוד ביטון, רופא ומתנדב באגודה למלחמה בסרטן מוסיף כי: "אנו עוקבים אחר המחקרים בעולם ומתעדכנים בתסמינים ובעלייה בסיכון לתחלואה בעקבות השימוש בסיגריות אלקטרוניות כמו, שיעול וקוצר נשימה, בחילות, הקאות, סיכון לאסתמה, בעיות קשב, יתר לחץ דם ואף שינויים גנטיים בחלל הפה ואזורים נוספים בגוף המוכרים כקשורים לתחלואה בסרטן. לצד אלו, תועדו כבר עשרות מקרי מוות ואלפי אשפוזים בעולם בעקבות תופעה שנקראת מחלת המאיידים (EVALI), שהיא נזק ריאתי חמור הנגרם מחדירה של חומרים מזיקים שונים לריאות בעקבות עישון הסיגריות האלקטרוניות, לרבות חלקיקי מתכות וחומר בשם ויטמין E אצטט, במקרים מסוימים עד כדי קריסה של איברי הנשימה. ההסבר המדעי של התהליך מורכב, אך בכדי להמחיש את הרעיון - בדומה לכך שדלקת ריאות קשה מאוד עשויה להסתבך עד כדי מוות - כך גם קורה עם מחלת המאיידים, אשר הובילה לעיתים למותם של משתמשים תוך זמן קצר בשל נזקי העישון".
לצד הסרטונים, מפעילה האגודה למלחמה בסרטן בשנים האחרונות עשרות מדריכים וסטודנטים לרפואה בבתי הספר בשיתוף משרד החינוך בנושא נזקי הסיגריות האלקטרוניות. בעקבות פטירתו של הנער תיגברה האגודה את ההרצאות בכל רחבי הארץ ובכוונתה להמשיך ולפעול בשנים הבאות. ההדרכות מתבצעות ללא תשלום, הודות לתרומות הציבור וללא מימון משרד ממשלתי כלשהו.
לקראת היום הבינלאומי ללא עישון אשר חל ב-31.5 תעלה האגודה בקמפיינים נוספים וחדשים בנושא מניעת עישון ובמיוחד בנושא מניעת סיגריות אלקטרוניות.
יודגש כי במקביל מסייעת האגודה למלחמה בסרטן למשרד הבריאות, ביחד עם ארגונים נוספים להוביל תוכנית לאומית למאבק בתופעה. לצד זה נדרשת חקיקה נחושה ואכיפה נמרצת על מנת למגר את השימוש בסיגריות אלקטרוניות ויתר מוצרי העישון בישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חול בעיניים
    מאייד 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיחקרו מי מוכר את החד"פ עם הנייס גיא + ויטמין E אצטט.
    סגור
  • 1.
    התעשרות חזירית של קאסטה נובורישית מקסריה זה יותר מסרטן (ל"ת)
    ראש עיריית יפו 2.1 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור