כסף וצרכנות

מכירת סיגריות אלקטרוניות ומוצרי עישון בטעמים תיאסר בקרוב בישראל?

ועדת הכספים אישררה היום את צו המיסוי על סיגריות אלקטרוניות, אלא שאת האגודה למלחמה בסרטן זה לא מספק: "הכוונה טובה אך זה רק חצי הדרך. יש לאסור באופן מוחלט"
דוד זולדן |  1
סיגריות אלקטרוניות (צילום האגודה למלחמה בסרטן)
בעקבות האירועים האחרונים, בהם נער בן 16 מת אחרי שימוש בסיגריות אלקטרוניות ונער נוסף אושפז בשבוע בבית החולים במצב בינוני, הסיגריה האלקטרונית הפכה ליעד חקיקה מוצהר, אחרי שוועדת הכספים אישרה הבוקר (חמישי) צו מיסוי הרי שגם מוצרי עישון אחרים כעת על הכוונת.
ועדת הכספים אישררה היום את צו המיסוי על סיגריות אלקטרוניות, אלא שאת האגודה למלחמה בסרטן זה לא מספק: "הכוונה טובה אך זה רק חצי הדרך. יש לאסור באופן מוחלט".
לעומת הלך הרוח בוועדת הכספים הצעתו של ח"כ בועז ביסמוט התקבלה ללא הסתייגות. יו"ר הוועדה המיוחדת למאבק בשימוש בסמים ובאלכוהול הגיש היום הצעת חוק לפיה תיאסר מכירת סיגריות אלקטרוניות ומוצרי עישון בטעמים ובריחות שונים כמו פירות, שוקולד, מנטה, ועוד.
מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר בתגובה: "אנו מברכים על הצעת החוק החשובה ומקווים שכל חברי הכנסת ישכילו לסייע לה לעבור במהרה, שכן הווייפ בעל הריחות והטעמים המתוקים, המהווים אמצעי שיווק ייחודי לנוער וצעירים, מערפל את העובדה שמדובר במוצר מסוכן שגורם לתלות פיזית ונפשית. במקרים רבים הילדים, בני הנוער וגם ההורים לא מבינים שמדובר בסיגריה אלקטרונית שגורמת לנזקים משמעותיים לבריאות."
עוד נכתב כי "כמו שיעול, בחילה, הקאות, פגיעה במערכת הנשימה והריאות הנקראת מחלת המאיידים (EVALI), סיכון לאסתמה, לחץ דם גבוה, התקפי לב, אימפוטנציה, נזקים בהתפתחות המוח אצל בני נוער וצעירים המובילים לבעיות קשב, בעיות למידה, חוסר יציבות רגשית, דיכאון וחרדה. בנוסף מחקרים חדשים כבר מצאו שינויים גנטיים הקשורים לגידולים סרטניים בחלל הפה, באזור הריאות ובשלפוחית השתן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לבטל
    קובי 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיאסרו גם מכירה של סיגריות רגילות עושות הרבה יותר נזק וגם מגיעות בטעמים כמו LM אוכמניות/מנטה
    סגור