בריאות

מוות של 154 ישראלים כל שבוע: האגודה למלחמה בסרטן מודאגת

לאחר פרסום הדו"ח על נזקי העישון בישראל, באגודה למלחמה בסרטן טוענים: "הורדת שיעורי העישון והפחתת נזקיו אינה רק תחת אחריותו של שר הבריאות, אלא יש לאחד כוחות ולטפל בבעיה מהשורש באמצעות תוכנית לאומית מתוקצבת אשר תעמיד בראש סדר העדיפות את המאבק בגורם המוות מספר אחד בעולם הניתן למניעה"
מערכת ice |  1
העישון יהפוך ללא חוקי (צילום pexels)
לאחר הפרסום של דו"ח מצב העישון בישראל על ידי משרד הבריאות, מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר בתגובה כי: "מצב העישון בישראל מדאיג ביותר. מדובר במגיפה שגובה את חייהם של 154 ישראלים מדי שבוע".
עוד נטען: "הורדת שיעורי העישון והפחתת נזקיו אינה רק תחת אחריותו של שר הבריאות, אלא יש לאחד כוחות ולטפל בבעיה מהשורש באמצעות תוכנית לאומית מתוקצבת אשר תעמיד בראש סדר העדיפות את המאבק בגורם המוות מספר אחד בעולם הניתן למניעה. יש לפעול במקביל להקמת יחידה למאבק בעישון במשרד הבריאות שתוביל ליישום המדיניות, תוך מתן מענה לבעיות האכיפה הקיימות".

"אנחנו באגודה למלחמה בסרטן, נאבקים כבר שנים הודות לתרומות הציבור ושולחים עשרות מדריכי הסברה לקיים הדרכות בנושא נזקי עישון במוסדות חינוך ועורכים מסעות הסברה נרחבים לבני נוער ברשתות החברתיות נגד שימוש במוצרי עישון. אך מול הכוחות הגדולים של חברות הטבק והניקוטין, נדרשת התגייסות לאומית. עישון גורם לסוגי סרטן שונים, מחלות לב, שבץ מוחי, סוכרת ומחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), הכוללת אמפיזמה וברונכיטיס כרונית".
ובתוך כך נודע כי בסוף השבוע הקרוב (15.9) יצוין בישראל ובעולם היום הבין-לאומי למאבק בסרטן הערמונית. לקראת יום זה פרסמה האגודה למלחמה בסרטן נתוני הערכה חדשים המצביעים על כ-2,800 גברים שאובחנו בשנת 2022 עם סרטן הערמונית וכ-540 שנפטרו מהמחלה. באגודה הדגישו כי להימנעות מעישון לצד שמירה על אורח חיים בריא יש השפעה דרמטית על הפחתת הסיכון להתפתחות סרטן הערמונית. 
ברוח זו הסביר משה בר-חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, כי: "חשוב לפעול באופן אקטיבי להפחתת הסיכון לחלות מלכתחילה. יש לאמץ אורח חיים בריא הכולל הימנעות מעישון, תזונה מאוזנת, הכוללת ירקות ופירות. חיוני לצמצם מזון מעובד ולהעדיף שתיית מים במקום משקאות ממותקים. במקביל לבצע פעילות גופנית יומיומית ולשמור על משקל גוף תקין. כל אלה יכולים לסייע משמעותית בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן הערמונית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להשפיע בועדות!!!!
    אנצי! 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לסרטן יש הרבה גורמים.למה האגודה הזאת שמודעת לנזקי הסרטן,לא שוכרת לוביסטים כדי שישפיעו על הועדות בכנסת ויחוקקו חוקים כדי לשפר את החיים במדינה.שיתחילו מהשורש,יש במדינה הרבה עצבים ובירוקרטיה. זה מוביל לעישון,הפרעות אכילה,אוכל לא בריא וכו'.ברגע שזה ישתנה כמות החולים בסרטן תרד משמעותית!!!!
    סגור