נדל"ן ותשתיות

האלוף במיל': "שיקום עזה יכלול חשמל שיסופק מישראל"

בוועידת אנרגיה ועסקים שנערכה לאחרונה, האלוף במיל' יום טוב סמיה טען כי עבור שיקום עוטף עזה, מדינת ישראל תצטרך 'בוסט' נוסף של חשמל. "על ישראל לחשוב עשרים שנה קדימה ולהיערך לצורך מוגבר באספקת חשמל לטובת היום שאחרי", אמר האלוף במיל'
מערכת ice |  3
עמודי חשמל (צילום shutterstock)
לאחרונה התקיימה וועידה לאנרגיה ועסקים בינ"ל, בה האלוף במיל' יום טוב סמיה נשא דברים וטען כי החשמל לשיקום העוטף ועזה ידרוש 'בוסט' נוף של חשמל. "על ישראל לחשוב עשורים קדימה, להכין מאגרים תוך הפחתת הרגולציה ולהיערך לצורך מוגבר באספקת חשמל לטובת היום שאחרי המלחמה: לשיקום יישובי עוטף ישראל ורצועת עזה".
האלוף במיל' יום טוב סמיה, מנכ"ל חברת אנרגיה ויו"ר אפולו פאוור", מנה מספר נקודות כיצד לדעתו האנרגיה משפיעה על שדה הקרב. "כל כטב"מ ופיקוד ושליטה זה אנרגיה. חפ"ק מפקד פלוגה נראה פי 2 יותר גדול מהחפ"ק שלי כמפקד גדוד ב-82' במלחמת לבנון הראשונה. זה הציף סוגיה איך מביאים אנרגיה לשדה הקרב ולשמחתי למעלה מ-6000 מערכות של אפולו הוצמדו לכוחות". לדבריו, "המנהיגות הישראלית ב-40 שנים אחרונות לא השכילה להציב את האנרגיה כמנוע צמיחה של הכלכלה הישראלית. עם כל הכבוד להייטק, בסופו של יום, אנרגיה היא דבר יציב וכל הזמן עולה. וזו טעות מנהיגותית".
בנוסף, הוא הסביר כי על ישראל לאמץ חשיבה שונה – ארגון טרור הוא לא מדינה, וכך גם אופן פעולתו. "לארגון טרור לא אכפת כשאתה פוגע בתשתיות הציבור שלו. לעומת זאת, מדינה מורתעת כשאתה איים על תחבורה ואנרגיה זה משהו אחר". כמו כן, הוא טען כי המלחמה הציפה גם צורך בהגנה על ייצור והולכה. "התרומה שלנו כג'נרל אלקטריק הוא בשיתוף פעולה עם מרכז הסייבר הלאומי. נקודת האור היא שהדרישה להגנה על התחנות מאוד גבוהה וכל ניסיון נפל לחלוטין, לא הצליחו לתקוף שום דבר.
"שנית, שיקום עזה: במידה כזו או אחרת זה יהיה חשמל מישראל ושיקום העוטף", הבהיר האלוף במיל'. זה ידרוש 'בוסט' נוסף של חשמל. נוכל להציע תחנות מיידיות שאפשר להקים תוך 90 יום מחתימת הלקוח, כמו ששוויצריה רכשה מערכת כזו בעקבות המלחמה באוקראינה וזה עובד".
פרופ' יואב יאיר מבית הספר לקיימות אונ' רייכמן, אמר כי 2024 הולכת לשבור ברצף של השנים החמות, והדגיש: "אסור להמשך בעסקים כרגיל. ואוי ואבוי אם יהיה מהפך במדיניות אמריקנית בעקבות בחירות נובמבר במלחמה בעליה בטמפרטורה העולמית במעלה וחצי. המדינה צריכה לחשוב שלושה דורות קדימה. האקלים לא מחכה לנו וזה המסר העיקרי והמלחמה הזו, כפי שהופיע בגארדיאן, פרסם מה 'תביעת הרגל הסביבתית' של המלחמה אם היא תימשך והיא תהיה נוראית כלפי הסכם פריז להפחתת פחמן".
בהמשך הפרופ' נשאל האם המדינה ערוכה למלחמה סביבתית והשיב: "תרחיש 'ברבור שחור' זה מה שחווינו באוקטובר. בעולם האנרגיה, שומעים על תרחישי בלהות מה יקרה אם יכולת הייצור החשמל תילקח מאתנו ומה הם מסוגלים לעשות אם תפרוץ מלחמה בלבנון והאם אנו מוכנים. אני לא בטוח שמדינת ישראל ערוכה לזה כי אין מספיק גיוון. צריך ללכת לביטחון אנרגטי לטווח רחוק ולדעתי אנו פגיעים לא רק לאספקת האנרגיה אלא לטרור סביבתי. הנזקים הסביבתיים מגיעים מעזה לאשדוד ותל אביב. הים התיכון הוא גיגית. וגם צריך לחשוב על תרחיש הגרוע ביותר ולתת מענה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לאלוף במילואים שיקום עזה
    חניבעל 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוריד מהפרק שיקום עזה .זה נגמר עזה צריכה כולה להיות המשך של הים התיכון ואף אחד לא יגור שם .ראינו מה יצא מעזה וזה יחזור שנית תפסיקו להאמין בערבים שרוצים להשמיד את מדינת ישראל אתם אנשים חולמים ושוכחים את האסונות במשך כל ההסטוריה מה שעשו לנו .מספיק להיות מאזוכיסטים עזה צרעץיכה להשאר בשלטון ישראל ללא תקומה הבנתם לא על חשבון חיילי צהל תקום עזה .
    סגור
  • 2.
    איך בוחרים אלופים?
    סמיה 01/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדהים אנשים כה הזויים, חסרי הבנה ותחושת אחריות הפכו את צה"ל לבדיחה!!!! סמיה, קבלת מאיתנו הפנסיה תקציבי של 80 אלף שקל לכל חודש לכל חייך! בתנאי שישראלי לא תושמד, מה שאתה וחבריך האלופים גורמים! סתום את הפה ותשתול גינה ותן הרצאות לנכדיך!! מספיקה הרסתם!!!
    סגור
  • 1.
    חחחחחחחיחיחי
    ענני גשם 01/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיחיחייחייחיח מי אמר? יש לך את זה בבדיחה יותר טובה? מי רוצה לשקם? ומי יתן חשמל , שמצרים קטאר וערב הסעודית יתנו
    סגור