נדל"ן ותשתיות

תמ"א 38 הוארכה בחצי שנה, האם זו ההחלטה הנכונה?

הראל פרץ מנהל חטיבת התחדשות עירונית בקבוצת גבאי: "לאור המצב הביטחוני, מחסור גדול בהיצע של דירות וחשוב מכל מחסור בחלופה ישימה לתכנית תמ"א 38/2, ההחלטה להאריך את תוקפה של התכנית הינה מבורכת", אלי וילצ'יק, מומחה לתכנון ובנייה ושותף במשרד נשיץ ברנדס אמיר, אומר: "החלטה שמתחייבת בשל המלחמה"
מערכת ice | 
אתר בניה (צילום shutterstock)
בכירים מתחום הנדל"ן התייחסו להחלטת הארכת תכנית תמ"א 38 ודיברו בין היתר על החשיבות של המשך המהלך עד סיום חודש אוגוסט 2024. האם זו הייתה ההחלטה הנכונה ומדוע היא חשובה בצל המלחמה?
הראל פרץ מנהל חטיבת התחדשות עירונית בקבוצת גבאי: "לאור המצב הבטחוני, מחסור גדול בהיצע של דירות וחשוב מכל מחסור בחלופה ישימה לתכנית תמ"א 38/2, ההחלטה להאריך את תוקפה של התכנית הינה מבורכת. תמ"א 38 הינה תכנית מצילת חיים, שמלבד החשיבות בהקמת פרויקטים עמידים מפני רעידות אדמה, היא מציעה פתרון מיגון יעיל ונוח לדיירים, דבר שהוכיח עצמו שוב ושוב בחודשי מלחמת חרבות ברזל".

עוד הסביר: "בשנים האחרונות תמ"א 38 הוסיפה דירות בטוחות ואיכותיות ברחבי הארץ, תוך מתן ודאות תכנונית ותמריץ כלכלי עבור יזמים. תמ"א 38 מהווה פתרון להתחדשות עירונית באזורים בהם תכניות מורכבות יותר, כדוג' פינוי בינוי, אינן תואמות את השטח. מדובר בתוכנית שמספקת מענה כולל לכל הנוגעים בדבר, ומייצרת הגדלת היצע בשוק הדיור ובכך מניעה את גלגלי המשק הישראלי, במיוחד בזמנים קשים אלו".
עו"ד אלי וילצ'יק, מומחה לתכנון ובנייה ושותף במשרד נשיץ ברנדס אמיר, אומר: "הארכת תוקף תמ"א 38 היא החלטה שמתחייבת בשל המלחמה. גם אם בעבר היו התלבטויות לגבי יעילותה וטיבה של תמ"א 38, וגם אם יש בה פגמים, נראה כי לאור הצורך הדחוף בממ"דים בכל רחבי הארץ אין מנוס מלהאריך את תוקפה". 
עו"ד אסף עירוני, ראש תחום תכנון ובנייה במשרד ש. פרידמן אברמזון, מברך על ההחלטה להאריך את התוקף של תמ"א 38. לדבריו: "תוכניות מכוח מתווה שקד מעדיפות תכנון מתחמי בניגוד לתמ"א 38 שמאפשרת התחדשות עירונית בבניין בודד. לכן, מימוש פרויקטים במסגרת חלופת שקד ייארך זמן רב יותר. למול מפת האיומים במדינה, חשוב להשאיר את תמ"א 38 כחלק מארגז הכלים של ההתחדשות העירונית במקביל לקידום תוכניות מכוח מתווה שקד וגם לאחר 2026".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה