בארץ

התחדשות עירונית בקריית אונו: האם זו העיר הממוגנת במדינה?

בקריית אונו לא לוקחים סיכונים ולאור המתרחש במלחמה, מאיצים את פרויקטי מיגון הבתים בעיר, עם דגש על בניית מבנים מחוזקים שיגנו על התושבים ממטחים המשוגרים לישראל, אך גם מרעידות אדמה ונזקי טבע
מערכת ice | 
בניית מרחבים מוגנים בקרית אונו (צילום ליאת מנדל)
בקריית אונו קיימו בשבוע שעבר טקס, לכבוד הריסת מבנים מיושנים ומתפוררים, ברחוב התאנה בעיר, זאת לקראת הפיכת המקום לשכונת יוקרה ממוגנת. במסגרת פרויקט של חברת "ענב" ייבנו במקום 4 בניינים מעוצבים בני 16 קומות, היוצרים כ-255 יחידות דיור וכל בעלי הדירות יקבלו כמובן ממ"דים.
לטקס הגיעו עשרות תושבי השכונה, ותיקים יותר ופחות. "למעלה מ- 15 שנים נאבקנו למען התחדשות השכונה והיום זה רגע מאד מיוחד" מספר אלי, תושב השכונה ומוסיף: "תסתכל יש פה בעיקר חול, אין בטון, הבניין מתפורר ממש, תאר לך מה היה קורה אילו היה נופל פה טיל. אני באופן אישי, מהפחד אחרי מלחמת לבנון השנייה, בניתי ממ"ד מאולתר באחד החדרים בדירתי".
תהליך ההתחדשות העירונית בקריית אונו, שכזכור הייתה העיר הראשונה בארץ בה החלו פרויקטי "פינוי בינוי", הואץ מאד בשנים האחרונות, מתוך הבנה של הצורך הקיים במיגון, הן מפני רעידות אדמה והן מפני טילים ורקטות, כפי שאנו חווים בחודשים האחרונים.
ישראל גל, ראש העיר קריית אונו אמר: "אלו פני העתיד המתחדש. אם היה למישהו בעבר ספק כלשהו לגבי החשיבות העצומה של ההתחדשות העירונית, מכל מיני סיבות, באה המלחמה הזאת וניערה  אותו. למעלה מ75% מתושבי העיר שלנו ממוגנים, היום אנחנו למעשה מתחילים לבנות את הממ"ד ה- 11,800 בעיר, כך שתוך כחמש שנים, כמעט 90% מתושבי קריית אונו יחושו בטוחים בביתם. מדובר במספר חסר תקדים בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה