נדל"ן ותשתיות

בעלות של מיליוני שקלים: זהו המהלך של עיריית תל אביב עבור המפונים

עיריית תל אביב-יפו פועלת רבות עבור מפונים מהעוטף, ולאחרונה החלה לשכן בפרויקט חדש בדרום העיר את חברי קיבוץ רעים - במימון מלא מהמדינה. "המפונים מקבלים מעטפת שלמה של שירותים עירוניים", אמר ראש עיריית תל אביב־יפו, רון חולדאי
מערכת ice | 
רון חולדאי (צילום פייסבוק/רון חולדאי)
אחת ההתמודדויות המורכבות איתן נאלצות להתמודד משפחות רבות מהעוטף הוא בסוגיית העתקת מקום מגוריהם לאזור אחר במדינה, מבלי שידעו מתי יזכו לשוב לביתם המקורי. ראשונים שהציעו את העזרה היו בתי המלון, אך אלו גם מתקשים להכין כמות גדולה כל כך של מפונים (בשילוב עם תושבים מהצפון). לאחרונה החלו משפחות מקיבוץ רעים לעבור לאזור מגורים ייעודי שנפתח עבורם בדרום תל אביב אז איך בעצם האכלוס יעבוד?
הפרויקט המדובר קרוי "תאודור" של חברת יובלים-סיטי, ברחוב הרצל שבדרום העיר. הוא יועד במקור לשכירות ארוכת טווח, והוא כולל שני בניינים בני 13 ו-14 קומות בהם כ-160 יח"ד בגדלים שונים. הפרויקט קיבל היתר בנייה בפברואר 2020, וכבר כעת מתחיל שלב האכלוס.
אנשי הקיבוץ החלו לעבור לפרויקט במהלך השבוע האחרון. הם ישתכנו ב-142 דירות אשר רובן בגודל של 2 עד 2.5 חדרים, מה שלא בהכרח תואם לגודל המשפחות. זו הסיבה שנעשה מאמץ להקצות דירות צמודות או דירות גדולות ביחס למספר הנפשות במשפחה. חשוב לציין כי שהות המשפחות תמומן באופן מלא על ידי המדינה. מנהלת תקומה שוכרת את הדירות בחוזה לשנה עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות.
ההערכה כי העלות הכוללת לתשלום עבור כלל השכירויות במתחם תגיע ל-1.2 מיליון שקל בחודש, ובהתאם, כ-14.5 מיליון שקל בשנה. יש לציין כי במקרים בהם תושבים משוכנים בשכונות חדשות יותר בישובים אחרים, המימון מצד המדינה מגיע לסכומים אף גבוהים מכך.
עיריית תל אביב יפו עושה מאמצים כבירים בשביל לקלוט את המפונים. העירייה נערכה לקליטה של כ-70 מילדי הקיבוץ במערכת החינוך בעיר, לדוגמה: כ-40 תלמידים בכיתות א'-ח' ילמדו בבית ספר לטבע, הנחשב מבוקש בעיר ועבורו הורים משלמים אלפי שקלים בשנה, אולם הורי הילדים לקיבוץ קיבלו פטור מלא לשנת הלימודים הנוכחית. שאר התלמידים בגילאים האחרים שובצו גם כן למסגרות שונות בקרבת הפרויקט.
"המפונים מקבלים מעטפת שלמה של שירותים עירוניים בתחומי הרווחה, החינוך והקהילה", אמר ראש עיריית תל אביב־יפו, רון חולדאי. "מבחינתנו הם אינם אורחים. הם תושבי תל אביב־יפו לכל דבר ועניין, ואנחנו מחויבים להם - משילוב במערכת החינוך העירונית שלנו ועד מתן היתרי חניה ושירותים וטרינריים. כך גם נתייחס לחברי קיבוץ רעים, שיישארו כאן עד שביתם יהיה מוכן עבורם בחזרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה