נדל"ן ותשתיות

מהפכה ברכבת ישראל: זה השדרוג המטורף שמגיע לקרונות

ביוזמת שרת התחבורה ושר התקשורת: יופעל ניסוי ברכבת ישראל לבחינת חלופות לשיפור הקליטה לנוסעי הרכבת, במסגרת הניסוי, יופעלו: WiFi on Board, מגברי אות סלולרי וחריצה בחלונות הרכבות
מערכת ice |  2
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
בסיור שערכו היום (רביעי) שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא״ל (מיל׳) מירי רגב ושר התקשורת ד"ר שלמה קרעי במתחם רכבת ישראל בלוד, הוצגו להם על ידי צוותי העבודה מרכבת ישראל ומשרד התקשורת 3 חלופות להגברת הקליטה הסלולרית לנוסעי הרכבת. 
ניסוי ראשון יהיה מבוסס על התקנת מקלטי אינטרנט אלחוטי בקרונות הרכבת שיכללו הצבת אנטנה בגג הקרון וגם אנטנות פנימיות בקרון. מקלטי האינטרנט האלחוטי יגבירו את הקליטה הסלולרית שתתקבל בתוך הרכבת. ניסוי שני יהיה מבוסס על מגברי אות סלולרי שיותקנו בקרונות ויכלול 2 אנטנות בגג הקרון, מגברים ואנטנות פנימיות. ניסוי שלישי יהיה של חריצה בחלונות הרכבת באמצעות צריבה. הצריבה שאינה נראית לעין תאפשר לקליטה סלולרית לחדור בקלות לקרונות הרכבת".

קליטה סלולרית במהלך נסיעה ברכבת הינה אתגר עולמי שאיננו אופייני רק לישראל. האתגר נובע בעיקר מחסימה משמעותית של האות הסלולרי החודר לקרונות הרכבת הנגרמת מהמתכת המרכיבה את הקרונות.  באמצעות החלופות שייבחנו בניסוי, ניתן יהיה לספק לנוסעי הרכבת אות סלולרי חזק ויציב יותר. תקשורת סלולרית מאפשרת חיבוריות וזמינות גבוהה של אנשים ומכשירים בפריסה נרחבת, מרחיבה אפשרויות תעסוקה ולימודים, ומהווה מנוע צמיחה למשק.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב מסרה: "הקליטה ברכבות חיונית ברמת הבטיחות וברמת השירות. על מנת להניע מעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית עלינו לייצר תנאים אופטימליים לניצול מיטבי של זמן הנסיעה. היכולת לעבוד, ללמוד ולצפות בתכנים, היא חלק אינטגראלי מהשירות וחווית הלקוח. לאחר השלמת הניסוי נבצע את הפתרון האידיאלי״.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי הוסיף: "תשתיות תחבורה כבישים ורכבות משולבות בתשתיות תקשורת, חיוניות לכל אדם, בכל מקום ובכל זמן, ובפרט בעיתות חירום. הצוותים המקצועיים שקדו על פתרונות, הן בהיבט הכיסוי מאתרי הסלולאר והן במציאת פתרונות ייעודיים, והגיעה העת לבחון את ההמלצות בניסויים בשטח. המענה המוצלח והטוב ביותר ימומש בהקדם. העבודה בתחום תשתיות התקשורת ברכבות, הינה המשך לעבודה המשותפת של שני המשרדים בכבישים, במנהרות ועוד, ובעז״ה נמשיך לעשות יחד ולהצליח".

מנכ״ל משרד התחבורה, משה בן-זקן: ״נושא הקליטה בתחבורה הציבורית ובדגש על הרכבת הוא מהותי מאוד בקידום מדיניות השרה רגב לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית תוך הבנה שנסיעה ברכבת מייצרת להם ערך מוסף. אנו פועלים יד ביד עם משרדי התקשורת והאוצר כדי להפוך את הפתרונות לישימים. נעשתה עבודת מטה יסודית להבנת האתגרים ואנו בוחנים את המסלולים השונים כדי להגיע לפתרון היעיל ביותר". 

צילום: שבתאי טל
מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל), מימון (מוני) שמילה: "שיתופי פעולה ועבודה משותפת מניבים תוצאות. אני חייב לציין לטובה את העבודה המצויינת עם משרד התחבורה, שיחדיו אנו מקימים ומשפרים את התשתיות הכבישים והמסילות ולצידן תשתיות תקשורת מתקדמות. נעשה את כל מה שצריך בשילוב ידיים על מנת שרכבות יהיו מרושתות בסלולר ויאפשרו לכולם לשוחח, לגלוש ולהנות מהנסיעה מהדרך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רכבת כמו מעלית מחזירה קרינה לגופנו. סכנה
    אני 12/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זאת הבורות הזאת? גג המתכת ברכבת ממחזיר קרינה פי כמה מאשר בבית. כמו במעלית. איך אוכל להמשיך לנסוע ברכבת כשאתם עומדים להגביר גם את הקרינה המוגברת הזאת. זאת לא השערה. זאת עובדה ידועה, שקל לברר
    סגור
  • 1.
    לפני אינטרנט תוזילו נסיעה והגבירו תכיפותה (ל"ת)
    בני 12/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור