נדל"ן ותשתיות

אושרה תוכנית חלופית לתמ"א 38 להתחדשות עירונית בראשון לציון

התוכנית שומרת על אופיים של האזורים הפנים-שכונתיים, בדגש על מרכז העיר הוותיק, במסלולים של הריסה ובנייה וחיזוק ועיבוי וכן מאפשרת ניוד זכויות לבנייה חדשה
מערכת ice | 
ראשון לציון (צילום יח"צ)
תוכנית ההתחדשות הבניינית בעיר ראשון לציון אושרה בוועדה המקומית. התוכנית קודמה על ידי צוות מתכננים מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובמימונה, בשיתוף עיריית ראשון לציון והמִנהלת העירונית.
התוכנית שומרת על אופיים של האזורים הפנים-שכונתיים, בדגש על מרכז העיר הוותיק, במסלולים של הריסה ובנייה וחיזוק ועיבוי וכן מאפשרת ניוד זכויות לבנייה חדשה. התוכנית תאפשר לוועדה המקומית לנייד תוספת זכויות בנייה למגרש ריק בעיר, המיועד לבנייה רוויה, לטובת השלמת כדאיות כלכלית לביצוע ההתחדשות של בניין במרכז הוותיק של העיר.
 
התוכנית מאפשרת התחדשות של כ-620 בניינים, הכוללים כ-8,600 יחידות דיור, אשר לא ניתן לחדש כחלק ממתחם פינוי בינוי רחב, ומאפשרת בנייה של כ-20 אלף יחידות דיור חדשות בעיר.
התוכנית העירונית כוללת הוראות מרחיבות ביחס לתמ"א 38 הארצית, בכך שהיא מאפשרת בתנאים מסוימים גם חידוש בניינים שנבנו לאחר שנת 1980. כמו כן, התוכנית כוללת התייחסות לציר המטרו, שהתוואי המתוכנן שלו עובר במרכז העיר, ויוצר מענה משלים להתחדשות המתחמית המתוכננת סביב תוואי זה.
יוזכר כי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקדמת כיום 18 תוכניות עירוניות מחליפות תמ"א 38, במטרה לאפשר את המשך ההתחדשות העירונית ברמת הבניין היחיד (להבדיל מתחמי פינוי בינוי רחבים) גם לאחר תום תוקפה של תמ"א 38 הצפוי באוקטובר 2023. בהתאם להכרזת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, תוארך מסגרת הזמן בה ניתן להגיש תכנית מחליפה בכל עיר, כאשר קידום תכנית מחליפה מאפשר את הארכת תוקף תמ"א 38 בשטח הרשות המקומית, עד לאישור סופי של התכנית העירונית המחליפה. בדרך זו, מעריכה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כי תישמר רציפות הפעולה בכלל הערים.
במסגרת זו, בסמוך לפני חג הפסח אושרה תוכנית מחליפה לעיר יבנה בוועדה המקומית, אושרה תוכנית מחליפה לקרית ביאליק בוועדה המרחבית קריות, אושרה תוכנית מחליפה לרמלה בוועדה מחוזית מרכז, והוגשו לוועדה המחוזית מרכז תוכניות מחליפות לערים כפר סבא, רעננה ופתח תקווה.
אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "התוכנית שאושרה בראשון לציון, היא צעד חשוב נוסף בהערכותה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ליום שאחרי פקיעת תמ"א 38 בחודש אוקטובר הקרוב. התוכניות העירוניות המקודמות כיום על ידי הרשות יאפשרו את המשך פעילות זו, על בסיס תוכניות עירוניות איכותיות, המותאמות לכל עיר ומאפייניה. התוכנית בראשון לציון תביא לחידוש מבנים ישנים בהיקף רחב,  תגדיל את היצע הדיור בעיר, ותאפשר את המשך צמיחתה. האפשרות לנייד זכויות בנייה, שפותחה בהתאמה למאפייני העיר, היא דוגמה לכלים יחודיים שצוותי התכנון שלנו מיישמים במסגרת תכניות אלה, במטרה להביא את ההתחדשות לכל האזורים הזקוקים לכך. שיתוף הפעולה עם העיר הוא שאפשר יצירת תכנית איכותית זו".
רז קינסטליך, ראש העיר ראשון לציון: "ראשון לציון נמצאת בתנופת פיתוח אדירה, ואנו שמחים להיות החלוצים שמאמצים תוכנית חלופית לתמ"א 38, שמצד אחד תיתן מענה לתושבות ולתושבי העיר שמבקשים לחזק את בתיהם, ומצד שני תבטיח את איכות התושבים בשכונה. התוכנית תבחן בראייה מרחבית את כל העיר ותחליט על פי התשתיות קיימות היכן ניתן יהיה להוסיף זכויות בנייה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה