נדל"ן ותשתיות

ירוקים יותר: זה המנגנון החדש של המשרד להגנת הסביבה

במסגרת חוק ההסדרים יוקם מנגנון לתמיכה במתקני טיפול בפסולת באמצעות תעריף חשמל. השרה עידית סילמן מסרה: "צעד משמעותי כחלק מפעולות המשרד לצמצום נפחי ההטמנה, שימוש יעיל בפסולת והעלאת שיעורי המיחזור"
מערכת ice |  2
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
המשרד להגנת הסביבה, משרד האוצר ורשות החשמל סיכמו במסגרת חוק ההסדרים על הקמת מנגנון לתמיכה במתקני טיפול בפסולת באמצעות תעריף חשמל. במסגרת המנגנון, יתמוך המשרד להגנת הסביבה במתקני טיפול בפסולת המייצרים חשמל, דוגמת מתקנים המייצרים ביו-גז ומתקני השבת אנרגיה מפסולת, באמצעות תעריף החשמל.
התמיכה תינתן באמצעות תשלום פרמיה ליחידת אנרגיה מיוצרת, אשר תשקף את התועלת הסביבתית למשק הטיפול בפוסלת. פרמיה זו תינתן, בנוסף לאפשרות של היזם למכור את החשמל במסגרת האסדרה התחרותית למכירת חשמל מספקים פרטיים. כפי שצוין בהחלטת רשות החשמל – מודל שוק למתקני ייצור ואגירה המחוברים או משולבים ברשת החלוקה (63704).

המנגנון שעליו סוכם מציג מודל כלכלי שלם יותר ליזמים, וצפוי להגדיל את הוודאות ארוכת הטווח בהשקעה, ולפשט משמעותית את הליך התשלום. התמיכה במסגרת המנגנון תחליף את התמיכות הקיימות של המשרד במתקנים אלו.
בהתאם לנוסח ההחלטה, תוך 60 ימים מיום ההחלטה יקבעו פרטי ההסדרה, ובין היתר סוג המתקנים שיזכו להסדרה זו, גובה הפרמיה, משך התמיכה, היקף המכסה באסדרה זו. יו"ר רשות החשמל יביא לדיון במליאת החשמל הצעה זו לאישור.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, בירכה: "זוהי בשורה אדירה שתשנה את פני שוק הפסולת בישראל. המנגנון שפיתחנו, יחד עם משרד האוצר ועם רשות החשמל, הוא צעד משמעותי נוסף כחלק מפעולות המשרד לצמצום נפחי ההטמנה, שימוש יעיל בפסולת והעלאת שיעורי המיחזור. היוזמה מציעה מודל כלכלי ודאי למשקיעים וליזמים, שיתרום לקידום ויישום האסטרטגיות של המשרד לטיפול בפסולת. אחרי שנים שבהן לא הצליחו כוחות השוק הפרטיים להקים מספיק מתקנים, המשרד משנה גישה במודל המימון כדי למנוע הטמנה ולהגביר את שיעור הביצוע".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה ירוק בכריתת דמורת טבע להקמה מזורזת של מתקן סולארי?
    ירושלמי 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיוק ההפך מירוק. חוק ההסדרים מעיף את המשרד להגנץ הסביבה מדיוני התשתית בוועדות התכנון, וקובע שהקמת תחנת כח סולארית לא צריכה תסקיר נזקים של המשרד להגנת הסביבה. זה בעצם להתצדיק פגיעה בטבי בשביל ייצוא חשמל שמשהו קורה לו ירוק... אין אף מדינה מערבית או ערבית שתקריב מזדרון אקולוגי בשביל חווה סולארית.
    סגור
  • 1.
    פסולת בניה
    מיואש 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתעוררו אנשים.ביום שיהיה אפשר לפתוח טחנות מעבר לפינוי פסולת בניה .הארץ תיהיה יותר נקיה
    סגור