בארץ

עידית סילמן מבהירה לגולדקנופף: יש להיצמד להסכמים הקואליציוניים

בעקבות מכתבו של שר השיכון והבינוי גולדקנו לשרה סילמן על עצירת בנייה חדשה באזור מפרץ חיפה, השרה משיבה ומבהירה לו כי עצירת בנייה אינה הפתרון, אלא היצמדות להסכמים הקואליציוניים שמטרתם לקדם פינוי חומרים מזהמים מהמפרץ
מערכת ice |  1
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחרונה קיים המשרד להגנת הסביבה מחקר שבדק את ריכוז המתכת בדמם של תושבי חיפה הגרים בסמיכות למפרץ בעיר, וזאת ביחס לשאר אוכלוסיית הארץ. הממצאים הראו כי אכן כמות המזהמים בדמם של תושבים אלו גבוהה משמעותית ביחס לאחרים ועל כן השרה סילמן הציעה מגוון פתרונות.
אמש דווח כי בעקבות פרסום הממצאים שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף, הודיעה לשרה סילמן כי הוא שוקל לעצור בנייה חדשה באזור הבעייתי. לכך השרה סילמן מיהרה להשיב וכתבה כי משרדה אינו מבדיל בין תושבים ותיקים לחדשים ועל כן הפסקת הבנייה אינה הפתרון.
לצד זאת היא מבהירה: "במקום לעצור את הבנייה החדשה בחיפה, יש לפעול בנחישות ובהקדם כדי לעקור את בעיית הזיהום מן השורש, ויפה שעה אחת קודם". יתרה מכך דאגה השרה להזכיר לשר כי במסגרת ההסכמים הקואליציוניים סוכם כי יעבור תיקון להחלטת ממשלה בנושא פיתוח וקידום מפרץ חיפה.
במסגרת התיקון יוכרז תאריך סופי לפינוי הגורמים המזהמים במפרץ בטווח של פחות מעשור. יתרה מכך, המשרד להגנת סבירה הגדיל אף יותר ופנה למשרד רה"מ במטרה להאיץ את פעילותה של מִנהלת הפיתוח של המפרץ במשרדו וכדי לקדם את אישור התיקון בממשלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סילמן, את מכוערת, עד כדיי דיכאון. (ל"ת)
    מיכל אנג׳לו 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור