נדל"ן ותשתיות

תשעה יישובים חדשים בישראל בדרך: היכן יוקמו?

?לאחר הפיגועים הקשים בנווה יעקב וברמות, קיבל הקבינט את דרישתו של השר בן גביר והחליט לאשר תשעה ישובים בהתיישבות הצעירה ביו"ש
מערכת ice |  1
נדל"ן בישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, pixabay)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש בישיבת הממשלה לאחר הפיגוע בנווה יעקב, להכשיר מידיית ישובים מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, זאת בתגובה לפיגוע הרצחני בירושלים ולזכרם של הנרצחים. 
בעקבות דרישת השר איתמר בן גביר דן היום הקבינט בעניין והחליט על אישור היישובים. בין היישובים שאושרו: אביגיל, עשהאל, שחרית, גבעת ארנון, גבעת הראל וגבעת הרואה, מלאכי השלום, מצפה יהודה, בית חוגלה, ושדה בועז.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "ננקוט ביד קשה ובתקיפות נגד המחבלים, גם צעדים בשטח וגם צעדים מדיניים. הכשרת היישובים תצטרף לפעילות המשטרה הרחבה במזרח ירושלים, ולעוד שורה של צעדים להרתעה נגד הטרור".
רק לאחרונה הוחלט בישיבה שקיים שר הבינוי והשיכון יצחק גודלקנופף ומנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן, עם אנשי המקצוע במשרדו יחד עם ראש המועצה המקומית תמר מר ניר ואנגר, כי הקמת הישוב יתיר תקודם כבר בתקופה הקרובה. היישוב שוכן במועצה אזורית תמר וממוקם לצד יער יתיר, ביישוב צפויות להתגורר כ-500 משפחות על שטח של כ 800 דונם. 
בנוסף,  על פי החלטה נוספת שאושרה יחל משרד הבינוי והשיכון לקדם את תכנון היישוב החדש 'חנון' (שם זמני), בהמשך לאישור והמלצת המועצה הארצית לתכנון ובנייה שניתן לפני כשנה לתזכיר התכנוני שהוכן ע"י המינהל לענייני הכפר במשרד. היישוב יוקם כיישוב קהילתי מעורב לכ-500 משפחות דתיות וחילוניות כמענה לביקוש הגובר לצורת התישבות זו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה לא בישראל. זה בשטחים. (ל"ת)
    בן שטח 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור