נדל"ן ותשתיות

עיר חדשה בישראל: היכן יוקם היישוב שיכיל אלפי ישראלים?

אושרה הצעתו של שר הבינוי והשיכון להקמת היישוב ׳חנון׳ בעוטף עזה, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "זהו יום מאושר עבורי ועבור כלל אזרחי ישראל, להקמת יישוב חדש חשיבות לאומית עצומה במיוחד בימים אלה, ובייחוד בעוטף עזה

מערכת ice |  8
פרויקט בנייה במרכז הארץ (צילום ליטל גואלמן)
בקרוב, תוכלו להגיד שלום לעיר חדשה בישראל. הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת החלטה להקמת היישוב הקהילתי 'חנון', מזרחית לקיבוץ סעד שבעוטף עזה בתחומי מועצה אזורית שדות נגב. 
על פי ההחלטה שאושרה יחל משרד הבינוי והשיכון לקדם את תכנון היישוב החדש 'חנון' (שם זמני), בהמשך לאישור והמלצת המועצה הארצית לתכנון ובניה שניתן לפני כשנה לתזכיר התכנוני שהוכן ע"י המינהל לענייני הכפר במשרד.

הקמת חנון פיתוחו ושגשוגו יסמלו יותר מכל את חיזוק האחיזה והעשייה המתמשכת באזור זה של המדינה. כמו כן, המיקום המיועד להקמת היישוב נמצא בין יישובים חקלאיים קיימים ובקרבה לתשתיות ראשיות, כך שתהליך הקמת היישוב יהיה מהיר ויחסוך עלויות בפיתוח, ללא פגיעה בסביבה ובנוף באזור.
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, מסר: "זהו יום מאושר עבורי ועבור כלל אזרחי ישראל, להקמת יישוב חדש חשיבות לאומית עצומה במיוחד בימים אלה, ובייחוד בעוטף עזה. עם כניסתי למשרד הצבתי בראש מטרותיי להמשיך לבנות, לפתח ולחזק את ההתיישבות. הישוב החדש צפוי לתת מענה לביקושי ההתישבות באזור, ויחזק את גבולנו הדרומי מול רצועת עזה".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "מדובר בצעד משמעותי וחשוב להרחבת ההתיישבות בעוטף עזה, שיהווה חיזוק משמעותי לאזור כולו. תכנון, פיתוח ואכלוס ׳חנון׳ יתנו תנופה התיישבותית משמעותית לאזור. זהו צעד ראשון מבין רבים שאנו עומלים עליהם בימים אלה, במטרה לתת מענה לכלל אזרחי ישראל במציאת פתרון דיור איכותי בכל רחבי הארץ."
הקמת היישוב החדש הינה בהתאם למדיניות הממשלה לקידום ופיתוח הפריפריה וחיזוק ההתיישבות בפריפריה בנגב ובגליל ובעוטף עזה. בשנים האחרונות הביקוש למגורים ביישוביי עוטף עזה גדל, אך נתקל בחלקו בקושי להיקלט ביישובים הקיימים, שכן מדובר ביישובים חקלאיים שיתופיים, כאשר רובם ככולם מושבים, הקמת היישוב החדש צפויה לתת מענה לצורך זה. 
הישוב יוקם כיישוב קהילתי מעורב לכ-500 משפחות דתיות וחילוניות כמענה לביקוש הגובר לצורת התישבות זו. תכנונו יותאם בצפיפות הבניה, למשפחות צעירות בשלבים שונים של חייהן.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    לא ברור
    מיקי מאוס 02/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עיר חדשה, 500 משפחות, נשמע בדיחה... תגיד 50,000 משפחות אולי יעשה משהו למחירים... בשביל 500 משפחות עלויות הפיתוח יעלה את מחיר הקרקע והדירה
    סגור
  • 6.
    עיר חדשה
    עיר חדשה 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתם עושים צחוק מה אתם עובדי ממשלה עיר בישראל 500 דירות זה 2 בניינים ממול 20 כפרים ערבים שמותר לבנות נמוך בלי לשלם כלום
    סגור
  • 5.
    חקלאות
    ש 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באותו הרגע מחסלים את החקלאות באזור
    סגור
  • 4.
    קדימה חרדים
    ליאנה 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    החרדים לא אוהבים עיר חרדית בלבד. איך ימצצו את דמם של החילונים? הם חייבים סימביוזה. ככה בערד.
    סגור
  • 3.
    למה 200 שנה עד שזז משהו למה אין הקמה של 5 עיירות בו זמנ
    שלומי 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש מלא אדמות לארץ מלא למה לא מאשרים בהם בניה???
    סגור
  • 2.
    למיגזר הדתי
    רוני 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עיר חרדית על מלא מלא
    סגור
  • 1.
    אל תחגגו זו תהיה עיר חרדית.
    דני ברנדט 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 2
    וכמובן ילדינו ילכו לשרת בצבא ובמילואים לשמור עליהם. לא קונה את הסחורה המקולקלת שלכם ביחוד לא של השרים החרדים שהציבור החופשי מעניין אותו כמו השלג דאשתקד.
    סגור
  • זו הסיבה לחגוג
    מאיר 02/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דווקא זו הסיבה לחגוג כל החרדים מנסים לגור במקומות שידם לא מצליחה לפרנס את עצמם ומאוד יקר בעוטף בעיר חדשה מחירים סבירים מגיע גם לחרדים בתים בסופו של דבר רוצים או לא הם שומרים על גחלת היהדות המסורתית מימים ימימה
    סגור