נדל"ן ותשתיות

רמ"י תוקפת את ראש העיר: "מסרב לשווק קרקעות ופוגע בתושבים"

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, רק מונה לתפקיד יו"ר ועדת רמ"י במרכז השלטון המקומי וכבר מלא האשמות לרשות שמתנהלת כמו קבלן פרטי שמחפשת רק הכנסות כספיות ובגללה צעירים עוזבים לחו"ל. ברשות תקפו בחזרה
מערכת ice |  1
חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה (צילום ראובן קפוצ'ינסקי)
רשות מקרקעי ישראל במתקפה חריפה היום (רביעי) נגד ראש עיריית רעננה חיים ברוידא שמונה  ליו"ר ועדת רמ"י במרכז השלטון המקומי, וזאת בעקבות התבטאויות שלו בריאיון נגד הרשות.
ברוידא התראיין לאתר ווינט עם ביקורת חריפה על הרשות, וזאת רק שבוע לאחר מינויו. בדבריו כינה ראש עיריית רעננה את רשות מקרקעי ישראל כ-"רעה חולה" והאשים כי כי היא מתנהלת כקבלן לכל דבר ומחפשת רק אחר ההכנסות הכספיות. לדבריו, אם הדבר היה תלוי בו בגלל הבעיה החברתית הקרקעות היו ניתנות בחינם כדי להשאיר את הזוגות הצעירים שעוזבים לחו"ל כי הם אינם יכולים לקנות דירה.

עוד הוסיף ראש עיריית רעננה כי רמ"י משווקת קרקעות כגוף פרטי לכל המרבה במחיר, וגם בעירו, רעננה, כך יהיה באלפי יחידות הדיור שתאושר ככל הנראה בעוד שנתיים. לדבריו, אם ברשות יציעו את הדירות האלה במחירי השוק הפרטי "אין שום סיכוי שאנשים יוכלו לקנות אותן, ומי שיבוא לפה אלה רק בני עשירים".
זו אינה הפעם הראשונה שנשמעות תלונות כלפי הרשות למקרקעי ישראל בכל הקשור לשיווק יחידות דיור, גם במקומות בהם המכרזים היו צריכים להיות תחת "מחיר מטרה" ובמחיר פחות. נכך במיוחד בעיר נתניה בה אנשי רמ"י ומשרד השיכון מצאו דרך יצירתית, לכאורה, להשאיר עתודת קרקע מבוקשת בעיר נתניה מחוץ להישג ידם של זוגות צעירים.
ברשות מקרקעי ישראל דחו את הטענות של ברוידא והגיבו לריאיון באתר ווינט כי הוא עצמו "מסרב לשווק בעירו ופוגע בתושבי עירו ובכלל צעירי ישראל", ועל טענותיו: "אינן משקפות את המצב לאשורו וכן את ההתנהלות מול כלל הרשויות המקומיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודק ראש העיר
    אלון 11/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הקרקע לא משווקת לזוגות צעירים בהנחה דלא תשווק בכלל. מה אנחנו רוצים לתת את המדינה לתיירים מצרפת או לילדים שלנו ?
    סגור