נדל"ן ותשתיות

יד 2 חושף: באיזו עיר מוכרים דירה הכי מהר?

על פי ניתוח של אתר יד 2, משך הזמן למכירת דירה בישראל התקצר ב-18% בממוצע במחצית הראשונה של 2022 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מודיעין מובילה את ראש הטבלה

מערכת ice | 
דירות (צילום vecteezy)
מניתוח נתוני אתר יד 2 לחציון הראשון של 2022, עולה כי משך הזמן הממוצע למכירת דירות מיד שנייה בשוק הנדל"ן הישראלי התקצר ב-18% בממוצע בששת החודשים הראשונים של השנה, כך שלקח 33 ימים בממוצע למצוא רוכשים לדירה, לעומת 40 ימים במחצית הראשונה של 2021.
מודיעין היא העיר בה מוכרים דירה במהירות הגבוהה ביותר, פרדס חנה כרכור נמצאת במקום טוב באמצע ואילו באר שבע נמצאת במקום האחרון – ראו טבלה מצורפת לרשימה המלאה.

לאחרונה נרשמים שיאים בביקושים בשוק הנדל"ן והם הגיעו גם לשוק היד השנייה. . הביקוש הגבוה לדירות למגורים ולהשקעה, ובמקביל ההיצע הנמוך, וגם עליית מחירי הדירות שזינקו בכ-16% רק בשנה האחרונה ולא נראה כי הם בדרך לרדת בקרוב – מובילים את רוכשי הדירות להזדרז ולרכוש את הדירה שהם תמיד רצו.
השמאי המקרקעין ירון ספקטור, בעלים ומנכ"ל משרד ירון ספקטור שמאות מקרקעין, תולה את המגמה הנרשמת בשוק הדירות החדשות ודירות יד 2 בסיבה נוספת והיא עלייה חדשה בריבית בחודשים האחרונים, הצפויה לעלות שוב במהלך השנה הקרובה. עליית הריבית מייקרת את המשכנתא ודוחפת את הצעירים שכבר בוחנים רכישה לסגור עסקה במהרה.
 
לדברי איילת ניצן, סמנכ"לית שיווק ביד2, "הממצאים מעידים על 'שוק של מוכרים' בתקופה הנבדקת. כשהביקוש עולה וההיצע בירידה התוצאה המיידית היא עליית מחירים, וככל הנראה מחשש לעלייה נוספת הרוכשים ממהרים לסגור עסקה, שמא יספגו עוד עלויות. הנתונים מתכתבים עם בדיקה שעשינו גם לביקוש הכולל בתקופה הנבדקת שהראתה זינוק של 25% בביקושים לדירות בארץ בין המחצית הראשונה השנה וזו של אשתקד".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה