נדל"ן ותשתיות
בהשקעה של 233 מיליון שקלים: הגשר הארוך בישראל
קבוצת מנרב זוכה במכרז יוקרתי נוסף בתחבורה המטרופולינית של חיפה, הפעם מדובר בהקמת גשר שעתיד להיות אחד הארוכים בישראל. בנייתו תימשך כארבע שנים
קבוצת מנרב זכתה במכרז של חברת חוצה ישראל לתכנון ולהקמת רצף גשרים של קו הרכבת הקלה "נופית" בחיפה, בתמורה ל-233 מיליון שקל, בתוספת מע"מ. החברה תקים גשר באורך של 3.1 ק"מ, אחד הגשרים הארוכים בישראל, שיחבר בין חיפה לנוף הגליל ולנצרת, במקטע ידין-וולקן, בין התחנה המרכזית לב המפרץ לצומת וולקן.
הגשר יעבור מעל נחל הקישון ומעל שדרות ההסתדרות בחיפה. בנייתו צפויה להתחיל בעוד כ-3 חודשים ולהיארך כארבע שנים. הפרויקט ייעשה במסגרת עבודות שלב "אינפרא 1", כלומר שלב מקדים שנועד להכשיר את התוואי לקראת הנחת מסילות הרכבת הקלה והקמת שתי תחנות לאורך הקו, תהליך שימנע עיכובים הכרוכים בעבודות הקרקעיות המורכבות. הקמת הגשר נועדה לאפשר נסיעה מעל לקרקע בעייתית לביצוע עבודות, ויאפשר נסיעה חלקה, מהירה ונוחה יותר לנוסעי הרכבת הקלה.
לדברי מנכ"ל מנרב תשתיות, עדי סחר "אין הרבה גשרים כאלו בארץ, מדובר באחד הגשרים הארוכים, באורך של יותר מ- 3 ק"מ. בשל אופי הקרקע החרסית, יש צורך להקים את הגשר, שכן אם המסילה תונח על האדמה, היא עלולה לשקוע במשך השנים. על כן, מדובר בפרויקט הנדסי מורכב אשר דורש יכולות הנדסיות וביצועיות מתקדמות ואנו גאים על כך שהחברה נבחרה להוביל את הפרויקט, במסגרת העבודות להקמת הרכבת הקלה, אחד הפרויקטים הלאומיים הגדולים ביותר בישראל".
קבוצת מנרב, הוקמה בשנת 1969, היא מהקבוצות הוותיקות והמובילות בתחום הנדל"ן, ההנדסה והתשתיות בישראל. עיקר פעילותה בזכיינות בשיטת ;B.O.T ביצוע עבודות קבלניות לבנייה ותשתיות במגזר הציבורי, העסקי והפרטי; השכרה וניהול נכסים מניבים וייזום ובניה למגורים. החברה מהווה גורם מרכזי בחלק מהפרויקטים הגדולים והמורכבים שנבנו בישראל, ביניהם עיר הבה"דים, מוזיאון יד ושם, טרמינל 3 בנתב"ג, מנהרות הרכבת מתל-אביב לירושלים וגשר 6, משרד הממשלה בת"א ובירושלים, מבני ציבור רבים, כבישים וגשרים, מכוני טיהור שפכים ועוד.
עוד ב-
לפני כחצי שנה רכשה מנרב את קבוצת ארדן-משב, המתמחה בביצוע ואחזקת פרויקטים אלקטרו-מכניים בתחומי החשמל, מיזוג אוויר מרכזי וקירור תעשייתי. רכישה זו מאפשרת לחברה יתרונות עסקיים רבים, לקראת גידול במכרזי תשתיות ובינוי בשנים הבאות, בשוק הפרטי והציבורי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
12.אבל גם הגשר על אדמה חרסית לא? (ל"ת)זרובבל 06/2022/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.פרויקט כזה רק שפיר מסוגלת לבצע ביעילותביהי 06/2022/26הגב לתגובה זו0 1רק "שפיר" לפרויקטים כאלה !!!!סגור
-
10.מדיניות חלםיוסי 06/2022/25הגב לתגובה זו1 1עוד פרויקט מיותר של משרד התחבורה בדיוק כמו המטרונית. מישהו בדק כמה נוסעים באמת יש בקו הזה לנופית? פשוט טמטוםסגור
-
הרכבת הקלה לא מגיעה לנופית, אלא לנוף הגליל (ל"ת)דרור 06/2022/30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.פרוייקט מרשיםאריק 06/2022/25הגב לתגובה זו0 1יש מילה כזו בעברית להארך? מה עם יארך???!!סגור
- טען עוד
-
8.היום יש באזור חיפה גשרים מוזנחיםיוסי 06/2022/25הגב לתגובה זו3 0למה צריך גשרים אם לא יודעים לסלול אותם. בושה לסוללים, עוד יותר בושה לבקורת שלא עושים. סתם זורקים כסף, סתם זורקים אספלת, ואומרים עשינו. צריך גם בעלי מקצוע לסלול את הכבישים, וצריך לעשות להם בקורת בכל שלב של הסלילה.סגור
-
7.והגשר לא ישקע?לייבו 06/2022/25הגב לתגובה זו2 0שיחזקו את המסילה באותה טכנולוגיה של נשר ויחסכו הרבה כסףסגור
-
6.עוד גניבה מהציבוראסף 06/2022/24הגב לתגובה זו5 0מי צריך את הגשר הזה? אין כסף למורים וגננות.סגור
-
5.תגידו עיר כמו קרית שמונה לא שיכת לישראלקיבוצניק ליד קרית שמ 06/2022/24הגב לתגובה זו0 0בושה לא נעשה כלום בעיר במשך כול תקופת הליכוד שהדקיעו רק במיתנחלים ובקומבינות שלהםסגור
-
4.בזמן קצרסמיון 06/2022/24הגב לתגובה זו1 0תנו לסינים את המכרז. אצלהם זה 24/7 ללא הפסקהסגור
-
3.ארבע שנים? כלומר ב-2038 כזה? (ל"ת)? 06/2022/24הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.אמ 06/2022/24הגב לתגובה זו0 0מה זה השם הישן הזה "לב המפרץ" ? השם של האיזור הוא "מרכזית המפרץ"סגור
-
1.גשר מעל הים התיכוו ???סאן פרנציצקו 06/2022/23הגב לתגובה זו2 0מה גובהו ?סגור
-
אין יםחכם בלילה 06/2022/24הגב לתגובה זו0 0מצומת וולקן לנוף הגליל אין ים, זה מזרחית לים התיכוןסגור