נדל"ן ותשתיות

טלטלה בפי גלילות: מאבק השרות נגד תוכנית הענק

מרב מיכאלי ותמר זנדברג ערערו על החלטת הממשלה לקדם את תוכנית פי גלילות לאישור מהיר, בטענה כי היא תפגע הן בסביבה והן באיכות חיי התושבים
מערכת ice |  1
תמר זנדברג, מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, משרד התחבורה, vecteezy)
מה יעלה בגורלה של תוכנית הענק פי גלילות? עדיין לא ברור, אבל מה שבטוח היא שאותה תוכנית הצליחה להעלות את חמתן של שתיים מהשרות הדומיננטיות בישראל. שרת התחבורה, מרב מיכאלי, והשרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הגישו ערעור משותף על החלטת הממשלה להעביר את תוכנית המגורים לאישור מהיר.
הסיבה: לטענת השתיים, התוכנית צפויה להזיק לסביבה ובמקביל לפגוע בחיי התושבים. כפועל יוצא, במסגרת הערעור הן דורשות להחזיר אותה למסלול התכנון הרגיל, בו תדון הוועדה המחוזית. כידוע, מדובר בתוכנית ענק לבניית כ-17 אלף דירות על שטח של 1,750 דונם, המשתרע הן על שטחה של צפון תל אביב והן על זה של רמת השרון. "התוכנית פוגעת בסביבה ואינה מעמידה תשתיות תחבורה וניקוז הולמות. יש חשש אמיתי שתפגע בסופו של דבר באיכות חיי התושבים, המיועדים להתגורר במקום ובסמוך לו", נכתב בין השאר בערעור שהגישו השתיים.

לדברי זנדברג ומיכאלי ההחלטה עושה שימוש שגוי במנגנון על פיו פועל הוותמ"ל: "על הוותמ"ל לשמש למטרות המיועדות לה במשורה, ולא כמעקף להליכים מקצועיים המתנהלים בוועדות המחוזיות, שהן דרך המלך לתכנון", אמרו. יש לציין כי השרות אינן מתנגדות להיקפי הבנייה של התוכנית, אבל דורשות "בינוי חכם ואיכותי", המותאם למשבר האקלים, ומקפיד על שימור שטחים טבעיים ומגוון ביולוגי.
בהקשר זה, חשוב להדגיש שזנדברג את מיכאלי לא לבד, כאשר לתוכנית מתנגד בתוקף גם אבירם גרובר, ראש עיריית רמת השרון. לטענתו, העברת התוכנית לאישור מהיר מסכנת חיי אדם וצפויה לפגוע קשות בסביבה ובערכי הטבע. במכתב לראשי הקואליציה, נכתב שהוועדה המחוזית שדנה בתוכנית קיבלה את התנגדות העירייה והורתה לבצע בה תיקונים.
 
יצוין כי הסיכוי לשינוי ההחלטה אינו גבוה, שכן העברת תוכנית פי גלילות לוותמ"ל מקודמת על ידי משרדי הפנים, השיכון והאוצר, המבקשים לפעול להגדלת היצע המגורים, זאת בעיקר באזורי הביקוש במרכז הארץ – קריטריונים המתאימים לתוכנית הענק בפי גלילות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יופי יש לי כבר 15 דירות - עוד מעט יהיו לי עוד. תודה . (ל"ת)
    יוסי 03/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור